دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1401 - 16:11
یک مقام مسئول اعلام کرد:

محدودیت آبرسانی به مشترکین بدمصرف منطقه یک تهران

محدودیت آبرسانی به مشترکین بدمصرف منطقه یک تهران
معاون درآمد و امور مشترکان آبفای منطقه یک تهران گفت: کمبود آب در اثر سه سال خشکسالی متوالی باعث شده، وزارت نیرو بر اساس مصوبه اسفند پارسال هیئت وزیران، دستور محدودیت آبرسانی موقت برای مشترکان بدمصرف را صادر کند.
کد خبر : 810985

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی آنا به نقل از صدا و سیما، علی اکبر ملکوتی، مدیر بهره برداری شبکه آب تهران از روند رو به رشد مصرف آب و از سوی دیگر روند رو به کاهش حجم ذخایر آب در استان تهران به ویژه شهر تهران خبر داده است.

وی افزود: این کمبود آب در اثر سه سال خشکسالی متوالی باعث شده، وزارت نیرو بر اساس مصوبه اسفند پارسال هیئت وزیران، دستور محدودیت آبرسانی موقت برای مشترکان بدمصرف را صادر کند.

غلامرضا محتسبی، معاون درآمد و امور مشترکان آبفای منطقه یک تهران گفت: در سال هایی که محدودیت تامین آب مشترکان وجود داشته باشد‏ مشترکانی که دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از 14 مترمکعب در ماه به ازای هر واحد مصرف کنند، بدمصرف شناسایی می شوند و اخطارهای لازم را به آن ها می دهیم که اگر رعایت نکنند، با 8 ساعت قطع آب مواجه می شوند.

وی ادامه داد: این محدودیت آبرسانی بعد از صدور سه مرحله اخطار و با هدف رعایت عدالت در توزیع آب در شرایط کم آبی انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول 5 تا 7 درصد مشترکان آبفای منطقه یک تهران، بدمصرف هستند که تا 15 درصد منابع آبی این منطقه را مصرف می کنند. حتی برخی از مشترکان, دو و نیم تا سه برابر مشترکان عادی، آب مصرف می کنند.

محتسبی گفت: البته در ایجاد این محدودیت آبرسانی برای مشترکان بدمصرفی که کنتورهای خود را تفکیک نکرده اند، این مشکل به وجود می آید که آب تمامی مشترکان یک ساختمان قطع می شود در حالی که اگر کنتورها تفکیک شده باشد، فقط جریان آب مشترک بدمصرف آن ساختمان قطع خواهد شد که شرکت آب و فاضلاب برای رعایت عدالت بیشتر، امکان خرید کنتور به صورت اقساطی هم فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته