دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد؛

وابستگی بخش‌های پتروشیمی و نفت به شرکت‌های داخلی

وابستگی بخش‌های پتروشیمی و نفت به شرکت‌های داخلی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: این بسیار خوشحال کننده است که بخش‌های پتروشیمی، نفت و گاز وابسته به شرکت‌های داخلی هستند.
کد خبر : 881641

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم رونمایی از دو کاتالیست ایرانی با بیان اینکه شرکت  تولیدکننده این کاتالیست‌ها محصولات استراتژیک را تولید کرده است، گفت: بر اساس عقبه شرکت و برنامه‌ریزی هایی که دارد، می‌تواند به عنوان لایسنسور نفت و پتروشیمی وارد این عرصه شود. 

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم این شرکت در کمتر از ۱۰ سال آینده در جمع شرکت‌های برند دنیا در حوزه کاتالیست قرار گیرد، گفت: این شرکت توانست کاتالیستی را که با ۲۸ درصد نقره تولید می‌شد با بهره‌گیری از فناوری نانو میزان مصرف نقره در آن را به ۱۸ درصد کاهش دهد و کیفیت آن در حد تولید کاتالیست با ۲۸ درصد باشد تا قیمت آن ارزان تر شود. این دستاورد موجب ارزان شدن این کاتالیست شده است.

به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، این محصول همچنین موجب کاهش ارزبری ۳۰۰ میلیون دلاری در سال شده و یک افتخار برای کشور محسوب می‌شود.

معاون علمی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این بسیار خوشحال کننده است که بخش‌های پتروشیمی، نفت و گاز وابسته به شرکت‌های داخلی هستند.

وی با اشاره به اعتبار مالیاتی و قانون جهش تولید دانش‌بنیان عنوان کرد: اکنون صنعت بیمه دنیا بسیار پیشرفت کرده است و قطعاً اگر صنعت بیمه ما هوشمند باشد که هست، متوجه خواهد شد که یکی از جا‌هایی که می‌تواند از نوآوری‌های بیمه استفاده کند، همین جا‌ست. در این راستا خوشبختانه بیمه مرکزی فعال شده و باید به طور جدی این ابزار‌ها را توسعه دهیم.

دهقانی فیروزآبادی افزود: این صنعت بیمه است که می‌تواند بیمه مسئولیت و ضمانت عملکرد برای محصول دانش‌بنیانی را بدهد که هزاران تست سخت‌گیرانه را پشت سر گذاشته است. قطعاً بیمه‌گری در این حوزه می‌تواند دریچه بزرگ اقتصادی را هم برای بیمه‌ها و هم برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: این نانو کاتالیست برای نزدیک به ۶۰۰ نفر مستقیم اشتغال فعال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته