دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فضانوردان چینی برای نخستین‌بار در فضا پیاده‌روی می‌کنند

فضانوردان چینی برای نخستین‌بار در فضا پیاده‌روی می‌کنند
خدمه مأموریت شنژو۱۷ چین قرار است نخستین پیاده‌روی فضایی خود را طی چند روز آینده اجرا کنند.
کد خبر : 886349

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آژانس فضایی سرنشین‌دار چین اعلام کرد، خدمه مأموریت شنژو۱۷ قرار است نخستین پیاده‌روی فضایی خود را طی چند روز آینده اجرا کنند.

فضانوردان این مأموریت تاکنون ۵۴ روز در مجموعه مداری مستقر بوده‌اند که تقریباً یک سوم از مأموریت فضایی شش ماهه آنهاست.

بر اساس گزارش آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، آنها عملیاتی همچون تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی، بازرسی و آزمایش لباس فضایی، بازرسی تجهیزات ایستگاه فضایی و آماده سازی برای پیاده ‌روی فضایی آتی تکمیل کردند.

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی همچنین آموزش عملیات بازوی رباتیک، تمرین‌های نجات اضطراری، تمرین‌های نجات پزشکی را تمرین کرد‌ه‌اند و آزمایش در علوم فضایی به طور پیوسته در حال پیشرفت هستند.

به گفته این آژانس، خدمه مأموریت شنژو ۱۷در سلامت کامل هستند و ایستگاه فضایی در شرایط پایدار است. چین مأموریت فضایی شنژو۱۷ را درسال میلادی ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد. 

از زمان تکمیل ایستگاه فضایی چین در پایان سال ۲۰۲۲، چین قصد دارد سالانه دو فضاپیمای سرنشین دار و یک یا دو فضاپیما را به ایستگاه فضایی تیانگونگ، که در حال حاضر از ماژول هسته تیانهه، ماژول های آزمایشگاهی ونتیان و منگتیان، و سفینه فضایی خدمه شنژو ۱۵ و فضاپیمای باری تیانژو ۵ تشکیل شده است، پرتاب کند.

این مأموریت، بخشی از برنامه‌های فضایی چین برای توسعه فضاپیماها و پیشرفت در فعالیت‌های فضایی است. قرار است برنامه‌های آینده همچنین شامل مأموریت‌های ارسال فضانوردان برای سکونت در ایستگاه فضایی چینی باشد.

اطلاعات تکمیلی درباره مأموریت شنژو ۱۷ و فعالیت‌های فضایی چین به این دلیل که برنامه‌های فضایی این کشور پیچیده و حساس هستند و اطلاعات دقیق آنها معمولاً محدود است، در دسترس نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته