دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

بیشتر کتاب‌های سبک زندگی مثل رانندگی با فرمان وارونه است

بیشتر کتاب‌های سبک زندگی مثل رانندگی با فرمان وارونه است
نویسنده کتاب «فاطمه علی است» گفت: افرادی که کتاب‌های مرتبط با سبک زندگی را ترجمه می‌کنند گاهی به نیاز‌های جامعه توجه ندارند و مصداق رانندگی با فرمان وارونه هستند.
کد خبر : 910582

علی قهرمانی در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: خودرویی که فرمان آن در سمت راست است به درد جاده‌های ایرانی نمی‌خورد. به همین ترتیب برخی محتوا‌های فرهنگی که برای جامعه دیگری مناسب است، با جامعه ما همخوانی و تناسب ندارد.

نویسنده کتاب «فاطمه علی است» اضافه کرد: برخی محتوا‌های سبک زندگی نه تنها مناسب و متناسب نیست بلکه مخرب هم هست. برخی محتوا‌ها را ترجمه می‌کنیم بدون اینکه در نظر بگیریم محتوا‌ها چقدر در تناسب با اقتضائات جامعه ما است و چگونه می‌تواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

به گفته این نویسنده گاهی محتوایی می‌تواند در جامعه‌ای تحول‌آفرین باشد، اما در جامعه ما مخرب عمل کند و می‌تواند به جای اثرات مثبت، اثرات منفی بر جای بگذارد.

وی در خصوص کتاب خود، «فاطمه، علی است» که داستان‌های کوتاه از زندگی حضرت فاطمه زهرا و امام علی است، تصریح کرد: در کتاب فاطمه علی است هم ما نتوانستیم به دلیل محدودیت منابع به همه دغدغه‌های امروزی زوجین پاسخ دهیم، اما مهمترین مسئله مورد توجه کفویت(هم‌شأنی) است.

وی این کفویت را مصداق تناسب اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: از محل زندگی و خانواده تا شخصیت فردی زوجین باید در تناسب با هم باشند. باید فردی را به عنوان زوج و زوجه انتخاب کرد که تکمیل کننده یکدیگر باشند.

پژوهشگر و نویسنده کتاب تاکید کرد: اینکه گاهی دو نفر همدیگر را در مسیر مشترک تکمیل می‌کنند و گاهی در مسیر متفاوت هستند، اما همدیگر را تکمیل می‌کنند، هر دو صحیح بوده و می‌تواند خوشبختی زوجین را به دنبال داشته باشد. موضوعی که در زندگی فاطمه زهرا و امام علی نیز به عینه دیده می‌شود و این دو بزرگوار هم کفو و مناسب یکدیگر بودند.

لازم به یادآوری است سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته