دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود سامانه بارشی جدید از فردا

ورود سامانه بارشی جدید از فردا
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی به کشورمان خبر داد و اعلام کرد که از فردا یکشنبه تا چهارشنبه بارش‌ها در استان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 910617

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، شنبه، جو آرام در اکثر مناطق کشور حاکم است و از اواخر وقت موج بارشی از سمت شمال غرب وارد ایران می‌شود.

سامانه بارشی فردا یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، گیلان و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب و مازندران باعث رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود، ولی در سایر مناطق ذکرشده و در شمال شرق و برخی مناطق جنوبی ایران در برخی ساعات بارش پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه نیز در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق غرب کشور بارش پیش‌بینی شده است، همچنین امروز و فردا در اکثر مناطق کشور افزایش دما روی می‌دهد.

هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، با احتمال تگرگ در نقاط مستعد

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۲: شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه.

یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، گیلان، تهران، البرز، شمال و غرب خوزستان، غرب مازندران، قزوین، قم.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، زنجان، قزوین، قم، گیلان، مازندران، غرب استان‌های سمنان و اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته