دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه وارث الانبیا عراق

گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه وارث الانبیا عراق
رئیس دانشگاه وارث الانبیا کشور عراق با حضور در دانشگاه صنعتی شریف از نزدیک با فضاهای آموزشی، پژوهشی و فناوری این دانشگاه آشنا شد.
کد خبر : 910681

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم حیاوی رئیس دانشگاه وارث الانبیا کشور عراق با حضور در دانشگاه صنعتی شریف با فضاهای آموزشی، تحقیقات و فناوری این دانشگاه آشنا شد.

در ابتدای این برنامه طی نشستی که با حضور دکتر موسوی رئیس دانشگاه شریف، ابراهیم حیاوی رئیس دانشگاه وارث الانبیا و جمعی از معاونین و مدیران این دو دانشگاه برگزار شد،  موسوی ضمن خوشامدگویی، در خصوص تعامل بیشتر و توسعه ارتباطات ایران و عراق، در قالب حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های ایران همچنین شرکت دانشجویان ایرانی در برنامه‌های زیارتی عراق از قبیل؛ پیاده‌روی اربعین، ایجاد موکب‌های دانشجویی مواردی را مطرح کرد.

در ادامه جلسه فعالیت‌های آموزشی، علمی و فناوری دانشگاه در قالب ناحیه نوآوری شریف، مراکز نوآوری دانشگاه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین طرفین ضمن ابراز خرسندی بابت این ارتباط دانشگاهی به تقویت این پیوند علمی در قالب پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، حضور بیشتر دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعتی شریف، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی تأکید کردند.

سپس هیئت عراقی از شرکت‌های مستقر در مجتمع نوآوری شهید ستاری، نمایشگاه دستاوردهای فناوری دانشگاه در مجتمع خدمات فناوری، تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و همچنین از کارگاه پرینتر سه‌بعدی مستقر در دانشکده مهندسی مکانیک بازدید به‌عمل آورده و از نزدیک با محصولات و تجهیزات فناورانه تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته