دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 12:45

چالش خودساخته سازمان لیگ با تائید ورزشگاه پاس قوامین/استقلال و پرسپولیس به کنار، حق هوادار و پیکان چه می‌شود؟

چالش خودساخته سازمان لیگ با تائید ورزشگاه پاس قوامین استقلال و پرسپولیس به کنار، حق هوادار و پیکان چه می‌شود؟
سازمان لیگ همان ابتدای فصل ورزشگاه پاس قوامین را برای بازی‌های خانگی پیکان و هوادار تأیید کرده و مشخص نیست چرا وقتی صحبت از بازی این تیم‌ها با سرخابی‌ها می‌شود دچار چالش و تردید می‌شود.
کد خبر : 910882

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قرعه کشی رقابت های لیگ برتر در فصل جاری به گونه ای است که تیم پرسپولیس در هفته آخر میزبان است و استقلال میهمان اما موضوعی که باعث شده تا سازمان لیگ توسط استقلالی ها به چالش کشیده شود این است که استقلال در تهران باید میهمان پیکان باشد.

ورزشگاه خانگی پیکان هم پاس قوامین است. همان ورزشگاهی که هوادار هم مقابل میهمانانش در این ورزشگاه بازی می کند. این ورزشگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و البته برخی از کمبودهایی که در آن مشهود است از سوی شورای تامین استان برای برگزاری بازی با تماشاگران زیاد مورد تایید نیست.

اکنون استقلالی ها به صورت جسته و گریخته به بازی هفته پایانی در ورزشگاه پاس قوامین معترض هستند و مدعی هستند اگر قرار باشد قهرمان شوند باید مقابل هواداران خود جام قهرمانی را بالا ببرند. البته مشخص نیست اگر استقلال مثلا در یکی از شهرستان های دیگر بازی داشت می توانست به داشتن هوادار بیشتر معترض شود؟

در این زمینه سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات در گفت و گو با خبرنگار آنا تاکید کرد که تا هفته پایانی صبر می کنند تا شرایط کورس قهرمانی را بییند و بعد از بررسی همه جوانب با همکاری پلیس یک فکرهایی دارند.

بیشتر بخوانید

با این حال این موضوع به مذاق پرسپولیس که دیروز با هوادار در این ورزشگاه بازی کرد خوش نیامد و قبل از بازی با شاگردان شجاعی به سازمان لیگ اعلام کردند برای رقابت عادلانه همان تصمیمی که برای بازی پیکان و استقلال می گیرید برای این بازی هم همان را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید

سازمان لیگ هم تاکید کرد که بازی هوادار و پرسپولیس باید در همین ورزشگاه انجام شود.بماند که این بازی چندان هم بدون تماشاگر نبود و بیش از  500 نفر در ورزشگاه حضور داشتند.

اکنون سوالی که پیش می آید این است که چرا از همان ابتدا سازمان لیگ که مجوز برگزاری بازی ها در ورزشگاه ها را می دهد این ورزشگاه را برای بازی های خانگی هوادار و پیکان تایید کرده و حالا وقتی با درخواست تیم ها برای تغییر مکان بازی به واسطه داشتن هوادار و یا حساس بودن مسابقات روبرو می شود به چالش می خورد؟ آیا این خلاف آیین نامه مسابقات لیگ نیست؟

با این کار قطعا حق میزبانی دو تیم هوادار و پیکان هم زیر سوال می رود و از طرفی باعث مناقشات زیاد بین هواداران فوتبالی می شود. همان طور که فصل پیش از این هم چنین اتفاقی افتاد و جنجال های زیادی بر سر این موضوع که بازی پیکان و پرسپولیس درحالی که پیکان میزبان بود در ورزشگاه آزادی برگزار شود ایجاد شد و صدای استقلالی ها حسابی در آمده بود.

ورزشگاه پاس قوامین برای تماشاگران پارکینگ ندارد و انواع مغازه ها هم در اطراف آن وجود دارد و محل رفت و آمد خانواده ها برای حضور فرزندانشان در کلاس های ورزشی است. مسئله این است که همین ورزشگاه با همین خصوصیات و موقعیت جغرافیایی توسط سازمان لیگ تایید شده و هر باشگاهی که با دو تیم پیکان و هوادار بازی دارد نمی تواند با اعتراض به این شرایط، حق میزبانی این دو تیم را بگیرد اما به سازمان لیگ می توان خرده گرفت چرا وقتی می دانند قرار است پرسپولیس و استقلال به عنوان میهمان با این دو تیم بازی  کنند و هر دو دارای تماشاگران پرشمار هستند، به ورزشگاهی مجوز برگزاری بازی می دهد که شرایط برگزاری حداقل  2 مسابقه مهم و تاثیر گذار را ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته