دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایلان ماسک با امنیت سایبری استرالیا درگیر شد/ تلاش برای حذف ویدئوی حمله به اسقف آشوری

ایلان ماسک با امنیت سایبری استرالیا درگیر شد  تلاش برای حذف ویدئوی حمله به اسقف آشوری
ویدئوی حمله یک نوجوان استرالیایی به اسقف کلیسای سیدنی که در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده بود در استرالیا مسدود و باعث درگیری ایلان ماسک با مقامات این کشور شد.
کد خبر : 911045

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دادگاه استرالیا درخواست تنظیم‌کننده امنیت سایبری این کشور برای تمدید دستور مبنی بر مسدود کردن ویدئوی حمله تروریستی به اسقف در کلیسا را رد کرد.

ماه گذشته قاضی دادگاه فدرال استرالیا دستور موقتی صادر کرده بود که بر اساس آن ایلان ماسک موظف بود ویدیوی حمله کردن به یک اسقف با چاقو در یک کلیسای آشوری را در شبکه اجتماعی ایکس مسدود کند. این حکم به درخواست مقامات امنیت سایبری استرالیا صادر شده بود ولی این بار در دادگاه جدید تمدید نشد.

این کشمکش حقوقی، باعث تنش شدید میان ماسک و مقامات رده‌بالای استرالیا از جمله نخست وزیر این کشور، آنتونی آلبانیز (Anthony Albanese) شده است، او ایلان ماسک را به دلیل مخالفت‌هایش با حذف این ویدئو، «یک میلیاردر متکبر» خوانده است و ماسک نیز در انتقاد از دستور نظارتی تصاویری با مفهوم مسخره کردن این دستور منتشر کرده و آن را سانسور توصیف کرده است.

در همین راستا، پلتفرم‌های دیگر، مانند متا، به سرعت محتوای مربوط به ویدیوی حمله به اسقف در کلیسای آشوری را حذف کردند.

این حمله در میانه مراسم نیایش اسقف در پانزدهم آوریل توسط یک نوجوان شانزده ساله و در کلیسای شهر سیدنی انجام شد و به دلیل سرپیچی ایلان ماسک از دستور به حذف این ویدیو، دسترسی کاربران استرالیایی برای دیدن این محتوا مسدود شد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته