دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 14:11
بازی با شمس آذر سخت است ولی استقلال خوزستان چیزی برای از دست دادن ندارد؛

فنونی‌زاده: حرف‌های رفقای سرمربی استقلال اصلا قشنگ نیست/ آقای صادقی بایرن مونیخ و اینترمیلان بزرگ‌تر هستند یا اوساسونا؟

فنونی‌زاده: حرف‌های رفقای سرمربی استقلال اصلا قشنگ نیست  آقای صادقی بایرن مونیخ و اینترمیلان بزرگ‌تر هستند یا اوساسونا؟
بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس نسبت به اظهارات امیر حسین صادقی واکنش نشان داد.
کد خبر : 911369

مرتضی فنونی زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رقابت نزدیک پرسپولیس و استقلال در صدر جدول رده بندی لیگ برتر اظهار کرد: ۴-۵ هفته است شرایط دو تیم آسانسوری است اما اگر پرسپولیس صدر جدول را بگیرد پایین کشیدن  آن کاری غیر ممکن است. متاسفانه این روزها بحث فساد در فوتبال هم مطرح شده که از یک جهت برای سه هفته آخر خیلی خوب است. در این چند هفته کوچکترین خطایی از هر تیمی یا فردی سر بزند پنهان نمی ماند چون الان حواس مسئولان خیلی جمع شده است. سال گذشته پرسپولیس با اختلاف یک امتیاز قهرمان شد. شاید امسال هم همین مدلی شود یا حتی قهرمانی به تفاضل گل بکشد.جوجه را خر پاییز می‌شمارند، مطمئن باشید آخر فصل امید عالیشاه و وحید امیری جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد.

وی افزود: البته پرسپولیس با با استقلال خوزستان وشمس آذر و مس رفسنجان بازی دارد و یک مقداربازی در قزوین را سخت می‌بینم اما چون فاصله تهران با قزوین نزدیک است در آن بازی هواداران از پرسپولیس حمایت می‌کنند. پرسپولیس در حفظ توپ و فوتبال مالکانه شهره خاص و عام  است و حتی در دربی هم این کار را با رقیب انجام داد. در فرصت سازی هم دیدید که مقابل هوادار چگونه بازی کردند. به نظر من بازی با هوادار باید ۶ بر ۴ می‌شد. بیرانوند هم خیلی خوب کار کرد و  تیم مسعود شجاعی هم خوب حمله کرد ولی در نهایت پرسپولیس برنده بازی شد.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد:. به نظرم بازیکنان پرسپولیس باید مراقب کارت های قرمز و زردی که می‌گیرند باشند. شاید یک در صد روز آخر همه چیز پرسپولیس و استقلال مساوی شد و کار به شمارش کارت زرد و قرمز کشید. بازیکنان با تجربه ما مثل رفیعی و عالیشاه نباید به سادگی کارت قرمز بگیرند. پرسپولیس باید هر سه فینال را ببرد و اصلا نباید به استقلال کاری داشته باشد. سال گذشته هم شرایط همین بود و ۷ بازی را  بردند و سپاهان با یک مساوی باعث شد پرسپولیس قهرمان شود.

وی تاکید کرد: مدعی اول قهرمانی پرسپولیس است ولی به شرطی که انسجام تیم حفظ شود و راحت کارت زرد و قرمز نگیرند. برخی بازیکنان باید کمی دست به عصا حرکت کنند. در بازی بعد استقلال خوزستان می‌خواهد امتیاز بگیرد، چون چیزی برای از دست دادن ندارد. بازی با شمس آذر برای پرسپولیس سخت است که جا دارد به این تیم و عملکردش به سعید دقیقی تبریک گفت اما این تیم و مس رفسنجان چون نه قهرمان می شوند و نه سقوط می کنند راحت‌تر بازی می‌کنند اما استقلال خوزستان حتما امتیاز می خواهد و این بازی برای پرسپولیس سخت می شود.

فنونی زاده در خصوص صحبت های امیر حسین صادقی مبنی بر اینکه درویش باید پیشکسوتان پرسپولیس را کنترل کند و اینکه نکونام در لالیگا بازی کرده اما پرسپولیسی ها پاسپورت اسپانیا را هم ندیده اند به آنا گفت:من امیر حسین صادقی را هم فوتبالی و هم اخلاقی قبول داشتم. او دو دوره به جام جهانی رفته ولی پنجعلی،محمدخانی و حمید درخشان یک جام جهانی را  هم تجربه نکردند با آن کیفیتی که داشتند و این مساله باید برای صادقی ارزشمند باشد اما از او خواهش می‌کنم درباره تیم خودش حرف بزند.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: بهترین و بزرگترین نام‌هایی که در فوتبال ایران  لژیونر شدند همه پرسپولیسی بودند. با همه احترام، سرمربی فعلی استقلال بازیکن سابق پاس بوده و زیاد برای استقلال بازی نکرده است. الان هم که سرمربی استقلال شده حقش است ولی اینکه رفقای مشترک او بگویند پرسپولیسی‌ها ویزا ندیدند اصلا کار قشنگ ودرستی نیست.من از امیر حسین صادقی سوال می کنم  بایرن مونیخ بزرگ تر است یا اوساسونا؟

فنونی زاده ادامه داد: هامبورگ بزرگ تر است یا اوساسونا که او این حرف را زده است؟ یک نمونه اش همین مهدی طارمی که به اینترمیلان رفته. اینترمیلان بزرگ تر است یا اوساسونا؟  بازیکنان رقیب سنتی ما اصلا باشگاه اینترمیلان و بایرن مونیخ  را دیده اند؟ علی دایی، کریم باقری، مهدوی کیا،مهرداد میناوند، وحید هاشمیان کجا بازی کردند؟ از صادقی تعجب می‌کنم که این حرف‌ها را زده است. 

وی افزود: این کری‌ها و این نوع حرف زدن ها برای هواداران است نه برای کسانی که با عشق و علاقه پیراهن این دو تیم را پوشیدند. شایدبرخی از بازیکنان استقلال در لورکوزن حضور داشتند ولی زیاد از آنها استفاده نشده است ولی شما ببنید بازیکنان سابق پرسپولیس که اسمشان را بردم کجا و چگونه بازی کردند؟ همه آنها مهره های تاثیر گذار تیمشان بودند. یکی موشک بوده، یکی هم هلی کوپتر، این القاب را هم ما ندادیم، خود آلمانی ها و ... داده اند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته