دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1403 - 12:00

وکیل حقوقی: عزیزی خادم عزل شده است/ تاج مانعی برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارد

وکیل حقوقی: عزیزی خادم عزل شده است  تاج مانعی برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارد
وکیل متخصص در حقوق ورزش گفت: مهدی تاج برای ریاست بر فدراسیون فوتبال مانعی ندارد و عزیزی خادم به صورت ضمنی عزل شده است.
کد خبر : 911524

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم که ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ به ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسید، کمتر از یک سال بعد در ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ از سوی هیئت رئیسه وقت فدراسیون عزل شد. این برکناری قرار بود در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال که ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شد مورد بررسی قرار گیرد، اما کمیته اخلاق ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ وی را به مدت دو سال از هرگونه فعالیت فوتبال محروم کرد و روز گذشته دوران محرومیت عزیزی خادم به پایان رسید تا این بحث مطرح شود که وی می‌تواند بار دیگر رئیس فدراسیون شود، چون بندی که با استناد به آن عزیزی خادم عزل شده بود با اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال دیگر در اساسنامه نیست.

سیدمحمد رسول باختر وکیل متخصص در حقوق ورزش درباره اینکه عزیزی خادم می‌تواند به ریاست فدراسیون فوتبال بازگردد در حالی که مهدی تاج روی صندلی ریاست نشسته، به خبرنگار ورزشی آنا، اظهار کرد: با انتخاب مهدی تاج به جای شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس قبلی فدراسیون سمت خود را از دست داده است. درست است که عده‌ای می‌گویند تا زمانی که عزل نشدند رئیس فدراسیون هستند، اما وقتی انتخاباتی برگزار شده و فرد دیگری برای سمتی که فقط می‌تواند یک نفر حضور داشته باشد انتخاب شده است، در واقع به صورت ضمنی عزیزی خادم را عزل کرده‌ایم.

باختر افزود: این موضوع کاملاً مشخص است و مهدی تاج برای ادامه ریاست خود بر فدراسیون فوتبال هیچ مانع و مشکلی ندارد.

وکیل متخصص در حقوق ورزش درباره اینکه شهاب‌الدین عزیزی خادم می‌تواند در دوره بعدی انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از نامزد‌ها ثبت‌نام کند، خاطرنشان کرد: عزیزی خادم می‌تواند برای دوره بعدی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال یکی از نامزد‌ها باشد و اگر رأی آورد رئیس فدراسیون شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته