دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی رونمایی شد/ تجربه حس گفت‌وگوی طبیعی با هوش مصنوعی

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی رونمایی شد  تجربه حس گفت‌وگوی طبیعی با هوش مصنوعی
اپن‌ ای‌آی مدل پیشرو چت جی‌پی‌تی را که با تمرکز بر آینده تعامل انسان و ماشین ساخته شده است، رونمایی کرد.
کد خبر : 911310

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، سازنده اُپن‌ ای‌آی از نسخه جدید چت جی‌پی‌تی رونمایی کرد و گفت: این مدل، رایگان و برای همه کاربران در سراسر جهان قابل دسترس است.

مدل جدید هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی-۴.۰ از امکان مکالمه صوتی واقع‌گرایانه و تعامل در متن و تصویر برخودار است. محققان اپن‌ای آی در یک رویداد پخش زنده نشان دادند که چگونه قابلیت‌های صوتی جدید به کاربران امکان می‌دهد با چت جی پی تی گفتگو داشته باشند، پاسخ‌های بلادرنگ دریافت کنند و حتی مکالمه با آن را مانند گفتگوی طبیعی با انسان قطع کنند، چیزی که تا پیش از این برای دستیاران و ابزار‌های هوش مصنوعی یک چالش بود. این جدیدترین اقدام اپن‌ای آی برای حفظ رقابت برای تسلط بر فناوری‌های جدید است.

سام آلتمن، مدیرعامل اپن‌ای آی در یک پست وبلاگی نوشت: «مدل جدید هوش مصنوعی حسی شبیه آنچه در فیلم‌ها می‌بینیم به شما می‌دهد. صحبت کردن با رایانه هرگز برای من طبیعی نبوده، ولی حالا دیگر فرق می‌کند.»

میرا موراتی (Mira Murati)، مدیر ارشد فناوری اپن‌ای آی در مراسم رونمایی گفت: «نگاه ما به آینده تعامل بین خود و ماشین‌هاست و فکر می‌کنیم چت جی پی-۴.۰ این پارادایم را به طور جدی تغییر خواهد داد.»

بهبود کیفیت و سرعت استفاده از زبان‌های بین‌المللی و نیز توانایی بارگذاری تصاویر، اسناد صوتی و متنی از دیگر به‌روزرسانی‌های نسخه جدید چت جی‌پی‌تی است که به‌تدریج و پس از آزمایش‌های ایمنی عرضه خواهد شد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته