دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آرشیو

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل پیشرفته و فضایی معتقد است که حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده و مأموریت این ستاد را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تعیین کرد.
معمای یک سیل مرموز در دبی

معمای یک سیل مرموز در دبی

مقامات اماراتی درگیر تبعات ناشی از وقوع سیل بی‌سابقه در این کشور هستند. در این میان، گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای در امارات درخصوص نقش بارورسازی ابر‌ها در وقوع این پدیده صورت گرفته که با تکذیب مقامات اماراتی مواجه شده است.
برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای

برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی معتقد است سرمایه‌گذاری و توسعه عملیات احداث گلخانه برای تولید گل و گیاهان زینتی و محصولات سبزی، صیفی و ایجاد اشتعال مولد یکی از اصلی‌ترین راه‌های برون رفت از معضلاتی، چون کم‌آبی یا بی‌آبی حل بیکاری جوانان به ویژه تحصیل‌کرده‌های بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی پایدار و افزایش تولید ناخالص داخلی است.
هدف‌گذاری برای تکمیل چرخه صنعت

هدف‌گذاری برای تکمیل چرخه صنعت

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در زمینه هدفگذاری برای تکمیل چرخه صنعت یادداشتی ارائه کرد.
فن بازار بیشتر
پیشخوان فناوری و نوآوری بیشتر
پرطرفدار