دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1395 - 13:51

ادامه آشوب در خیابان‌های ایروان؛ پلیس 136 نفر را بازداشت کرد

منابع خبری اعلام کردند که از بامداد امروز پنج‌شنبه پایتخت ارمنستان شاهد تظاهرات خیابانی بوده است.
کد خبر : 103723

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری المنار، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد: «در درگیری تظاهرکنندگان و پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان تاکنون 45 نفر زخمی شده‌اند.»


دفتر پلیس ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای پلیس تواستند 136 آشوب‌گر را بازداشت و به مراکز پلیس منتقل کنند. همچنین پلیس برای متفرق کردن جمعیتی که به سوی مأموران سنگ پرتاب می‌کردند مجبور به استفاده از نارنجک‌های بی‌حس کننده و بمب‌های صوتی شده است.»


خبرگزاری نووستی روسیه گزارش کرد:‌ «در درگیری میان معترضان و پلیس در پایتخت ارمنستان که بیشتر آن در اطراف مرکز پلیس ایروان رخ داد، افراد مسلح چند فرد را گروگان گرفتند. در درگیری میان نیروهای پلیس و آشوب‌گران همچنین 45 نفر زخمی شدند.»


در بیانیه وزارت بهداشت ارمنستان آمده است: «در میان زخمی‌هایی که به مراکز بهداشتی منتقل شدند، 25 پلس وجود دارد.»


طبق خبر منابع رسمی، حدود 3 هزار نفر در تظاهرات اعتراض‌آمیز در ایروان حضور داشتند.


گروهی از افراد مسلح بامداد روز یکشنبه با محاصره یک پاسگاه پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان آزادی جیرار سفیلیان، هماهنگ‌کننده گروه «پارلمان مؤسس» و کناره‌گیری دولت را خواستار شدند. سفیلیان پیشتر به اتهام توطئه برای تصرف ساختمان‌های دولتی و مقر رادیو تلویزیون و همچنین داشتن سلاح غیرقانونی در ایروان دستگیر شده بود و در حبس به سر می‌برد.


گزارش‌‌ها نشان می‌دهند که در این حادثه یک افسر عالی‌رتبه پلیس کشته و چند مأمور دیگر زخمی شدند. گروگان‌گیران هنوز 5 مأمور پلیس را آزاد نکرده‌اند.





انتهای پیام/

برچسب ها: گروگانگیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته