دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1395 - 10:43
مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

دوره آموزشی کتاب‌های جدید التالیف شهریور برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از آغاز دوره آموزشی کتاب‌های جدید التالیف برای معلمان در نیمه اول شهریور خبر داد.
کد خبر : 113491

قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی با توجه به جایگزین شدن واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتاب‌های درسی دهم متوسطه، اظهار کرد: مسئولیت این مساله بر عهده سازمان پژوهش و دفتر تالیف کتاب‌های درسی است و نقش ما تنها در اجرای این تغییرات است.


وی افزود: زمانی که سازمان پژوهش این تغییرات را اعمال می‌کند نمونه کتاب را برای مشاهده افراد منتخب در استان‌ها روی سایت اعتبارسنجی قرار می‌دهد و افرادی که دسترسی ورود به سامانه را دارند می‌توانند با مشاهده و بررسی کتاب‌ها نقد‌های خود را ارائه کنند.


افشانی در ادامه یادآور شد: سازمان پژوهش تمام انتقادات را بررسی می‌کند و در صورت لزوم تغییرات را مجدد اعمال می‌کند و در نهایت کتاب برای توزیع به چاپ می‌رسد و پس از این مرحله و ورود دانش آموزان به مدرسه ما مسئول اجرای صحیح و آموزش کتاب جدید التالیف هستیم.


مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی که معلمان کتاب‌های جدید را تدریس می‌کنند مشکلات موضوعی و تدریس آن را به سرگروه‌های آموزشی خود اعلام می‌کنند و سرگروه‌ها نیز نظر دبیران را به سازمان پژوهش اعلام می‌کند تا در سال‌های آینده تمام نواقص برطرف شود، بنابراین تا زمانی که کتاب در دسترس معلم قرار نگیرد نمی‌توان انتقادی در خصوص آن داشت.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه آیا در این مدت اندک باقی مانده تا بازگشایی مدارس دبیران فرصت کافی برای یادگیری این تغییرات و نحوه آموزش آن خواهند داشت، گفت: تغییرات تنها در برخی از واژگان ایجاد شده و معلم تنها باید معنای صحیح این کلمات را بیاموزد که دوره‌های آموزشی آنها نیز در نیمه اول شهریور برگزار خواهد شد تا آموزش‌های لازم و تغییرات اعمال شده به آن آموزش داده شود.


افشانی خاطرنشان کرد: همیشه در برابر هر تغییری واکنش و مقاومت وجود داشته است اما باید گفت اگر این تغییرات وجود نداشته باشد نمی‌توانیم خود را با علم روز تطبیق دهیم و زبان اصیل ایرانی را حفظ کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته