دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1395 - 00:13
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمود مشحون: دولت تا به امروز در امور فدراسیون ‌ها دخالتی نکرده‌ است/ دادن اطلاعات غلط می‌تواند باعث تعلیق ورزش ایران شود

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: دولت در بسیاری موارد از ما حمایت کرده است که این موضوع جای تقدیر دارد.
کد خبر : 122749

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کمیته‌ بین‌المللی المپیک در نامه‌هایی جداگانه به فدراسیون‌های دوومیدانی، کشتی، بسکتبال، والیبال و تیراندازی خواستار پاسخگویی در مورد دخالت دولت در فدراسیون های ورزشی شده است و حتی از برخی فدراسیون‌ها خواسته تا اساسنامه خود را به IOC بفرستند.


محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره نامه کمیته بین المللی المپیک گفت: «‌این نامه به دست ما نرسیده است. البته در خبرها آمده بود که فدراسیون بسکتبال هم این نامه را دریافت کرده است که این موضوع صحت ندارد.»


وی افزود: «این نامه از طرف کمیته بین المللی المپیک برای فدراسیون ها ارسال می شود و از آنها می خواهند که طبق منشور المپیک اساسنامه ها برای کمیته بین المللی ارسال شود و آنها این موضوع را بررسی کنند که آیا دولت در امور فدراسیون ها دخالتی دارد یا خیر.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به اینکه دولت در امور فدراسیون دخالتی دارد یا خیر، اظهار کرد: «به هیچ عنوان در هیچ موردی دولت در امور فدراسیون‌ها دخالتی نداشته است. فدراسیون‌ها یک نهاد غیردولتی هستند و تمام امور بر عهده خودشان است. دولت در کار فدراسیون ها دخالتی نکرده اما در بسیاری موارد ما را حمایت کرده است که این موضوع جای تقدیر دارد اما به صورت مستقیم دخالتی نشده است.»


مشحون در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کمیته ملی بین‌المللی المپیک با توجه به اطلاعاتی که از داخل ایران برای این نهاد ارسال شده‌ است این نامه ها را ارسال کرده‌ است گفت: «من جزییاتی از این موضوع را شنیدم اما اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارم. به هر حال طرح این مسائل به ضرر ورزش ایران است چرا که ممکن است کار به تعلیق ورزش ایران بکشد و عواقب جبران‌ناپذیری برای ورزش ایران به بار بیاورد. امیدوارم که این مسئله هر چه سریعتر برطرف شود.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان به جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: «طی دعوت نامه ای که برای ما ارسال شده قرار است 24 مهرماه این جلسه برگزار شود که در مورد بازی های پارالمپیک و بازی های کشورهای اسلامی خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته