دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«تساوی حقوق زن و مرد» یعنی حضور داور زن در مسابقه کشتی مردان ؟!

یکی از کاربران گوگل پلاس در یادداشتی با استناد مصداقی به تصویری از داوری زن مسابقه کشتی ایران و آمریکا، علت اعتراض خود به فمینیسم را پیگیری اینگونه موارد از فعالیت زنان عنوان کرده است.
کد خبر : 12647

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مهدی خانعلی‌زاده در این یادداشت نوشته است:


یک دختر جوان را کت و شلوار بپوشانیم؛ کراوات زرد برایش ببندیم؛ مجبورش کنیم مو‌هایش را برای اینکه مزاحم کار نباشد، بالای سرش جمع کند؛ وادارش کنیم تا بین دو مرد عضله‌ای که در حال مبارزه هستند، بالا و پایین برود؛ قانونی وضع کنیم که مجبور باشد دستش را به بدن مردهایی که از شدت تحرک، کاملا خیس از عرق است بکشد... هورا، ما موفق شدیم تا حق تاریخی پایمال شده زنان توسط مردان را از آنان پس بگیریم.


حدودا هفت سال است که به طور جدی پیگیر دعاوی فمینیست‌های راستین هستم؛ کسانی که حقیقتا باور کرده‌اند که جنبش احیای حقوق زنان قرار است آنان را در جایگاهی که شایسته است، قرار دهد. در طی این مدت، هزاران مطلب بلند و کوتاه در حمایت از فمینیسم از شادی صدر و هستی لقایی و فاطمه صادقی و فرناز سیفی و فاطمه شمس و غیره خوانده‌ام و نهایتا به این نتیجه رسیدم که پاراگراف بالا «دقیقا» و «عینا» مقصود این افراد از «تساوی حقوق زن و مرد» است.


باور ندارید؟ سری به صفحات این افراد در شبکه‌های اجتماعی بزنید و حجم بالای شوق و شعف آنان از حضور یک داور مونث در مسابقات جهانی کشتی را نظاره کنید.


به گزارش آنا، در همین رابطه برخی از دیگران کاربران نیز نظرات موافق و مخالف داشته‌اند که در ادامه نمونه‌هایی از آن را می‌خوانید:


راضیه: من بعنوان کسی که زمانی طرفدار فمینیسم بودم، این موضوع رو تایید می‌کنم.
مشکل درست تشخیص داده شد: تبعیض علیه زنان؛ اما راه حل دقیقا در راستای همون چیزی بود که باعث تبعیض شده بود، بر‌تر دونستن جنس مرد. به همین خاطر همه تلاش‌ها به این سمت رفته که برای احقاق حقوق زنان، ‌ باید هر چه بیشتر با مرد‌ها «یکسان» بشن. یعنی مرد شو تا زن خوبی باشی. در حالیکه احقاق حقوق زنان فقط با دادن ارزش واقعی به ویژگی‌های زنانه تحقق پیدا می‌کنه نه با حذف اون‌ها.


محمد تقی: مهدی جان! مگه کسی این زن رو مجبور به این کار کرده؟ مگه حتی فضای فرهنگی اون رو تلویحا مجبور کرده؟ مگر تصور اون از جایگاهی که درش هست مانند تصور سنتی شماست - همون تصویر حال به هم زنی که ترسیم کردی - که بخواد ناراحت باشه؟ اتفاقا فمینیسم در چنین جایگاهی خیلی ساده حرفش رو می‌زنه: بگذار زنان خودشان تصمیم بگیرند و برایشان آقابالاسر نباش.


مهسا: من کاملا مخالفم. هدف از هر گروهی که طرفدار حقوق زنهاست اینه که مرد و زن برابر بشن. کسی که داور بازی بکس می‌شه به خاطر علاقه ش اینکارو می‌کنه هدف اینه که زن‌ها هم به علاقه هاشون برسن بدون اینکه دغدغه اینو داشته باشن که وای من زنم و نمی‌شه اینکارو بکنم و.... هیچ زنی مجبور نیس بره داور بوکس شه هیچ زنی هم‌مجبور نیس بره شغل‌های زنونه داشته باشه. هر کس هر توانایی که داره باید شکوفاش کنه حالا شاید یه زن توو مکانیکی ماهر باشه یکی دیگه توو یه کار دیگه. نه مرد از زن برتره و نه زن از مرد‌. هردو به یک اندازه ارزش دارن و چه بسا حتی زن‌ها به دلیل شرایط روحی و فطری که خدا براشون‌ افریده در خیلی از آموزه‌های دینی به الماس و طلا تشبیه شدن که در ارتباط باشوت باید خیلی مواظب باشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته