دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماهای کشور

آیا «فروشنده» پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است؟

آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماهای کشور با اخباری مبنی بر شکسته شدن رکورد پرفروش‌ترین فیلم سال توسط «فروشنده» و اخبار ضد و نقیضی که ادعا می‌کنند «فروشنده» همچنان چندصد میلیون تا شکستن رکورد «من سالوادور نیستمِ» منوچهر هادی و «50 کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی فاصله دارد؛ رنگ و بوی جذاب‌تری به خود گرفته است. در این گزارش آمار فروش پرمخاطب‌ترین فیلم‌های روی پرده سینما آورده شده است.
کد خبر : 133383

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا با اضافه شدن فیلم‌های سینمایی «فرار از اردو» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و «نفس» نرگس آبیار از روز چهارشنبه به چرخه اکران عمومی، استقبال از فیلم‌های روی پرده هم جان تازه‌ای گرفت و پردیس‌های سینمایی کورش و آزادی با سئانس‌های فوق‌العاده مواجه شدند.


بنا بر این گزارش احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درمورد فروش «خشک‌سالی و دروغ» پدرام علیزاده به آنا گفت: «فیلم «خشکسالی و دروغ» تاکنون بیش از دو میلیارد فروش داشته است. این فیلم تا شب گذشته موفق شد به رقم 1 میلیارد و 364 میلیون تومان در تهران و 720 میلیون تومان در شهرستان دست پیدا کند. هم‌اکنون فروش کل فیلم 2 میلیارد و 84 میلیون است. «خشکسالی و دروغ» 18 سالن در تهران دارد و 35 سالن در شهرستان در اختیارش است.»


علی سرتیپی، مدیر دفتر پخش فیلمیران درمورد میزان فروش فیلم‌های سینمایی‌ای که توسط این شرکت پخش شده‌اند گفت: « فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با فروشی معدل فروش 14 میلیارد و 650 میلیون تومان و «متولد 65» به کارگردانی مجید توکلیِ فیلم‌اولی با فروش 340 میلیون تومان و همچنین «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان با فروش 810 میلیون تومان وارد دهه سوم ماه آبان شدند.


سرتیپی درمورد فروش «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هم گفت: «تازه‌ترین ساخته طالبی تا روز گذشته و پس از سه هفته از شروع اکران عمومی به فروشی معادل 175 میلیون تومان در تهران دست یافته است. این فیلم اکران خود را از هفته آینده در شهرستان ها هم آغاز خواهد کرد.»


فیاض هوشیار پارسیان، مدیر دفتر پخش سیمای مهر هم درباره فروش فیلم «سیانورِ» بهروز شعیبی گفت: « فیلم سینمایی «سیانور» با 18 سالن در سینماهای تهران به فروش 997 میلیون تومان و با 40 سالن در شهرستان‌ها به فروش 399 میلیون تومان دست یافته است. «سیانور» تاکنون 1 میلیارد و 378 میلیون فروش داشته و پیش‌بینی می‌شود با درنظر گرفتن فروش امشب از مرز 1 میلیارد و 500 میلیون تومان عبور کند.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته