دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1395 - 12:23

دانش آشتیانی: کیفیت معماری مدارس در تربیت دانش‌آموزان موثر است

وزیرآموزش و پرورش بر طراحی معماری مدارس جدید الاحداث تاکید کرد و گفت: مدارس جدید باید به گونه‌ای ساخته شود که دانش آموز در آن احساس زندگی‌ کردن کند و آن را خانه خود بداند.
کد خبر : 146651

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فخرالدین دانش آشتیانی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تالار این سازمان، اظهار کرد: قدم‌های خوبی در سال‌های اخیر در زمینه نوسازی مدارس برداشته شده که جای تشکر دارد، اما امیدوارم روزی برسد که تمامی فضاهای آموزشی ما استاندارد و مطلوب باشد.


وی با اشاره به این مطلب که مشارکت مالی مهم نیست،‌ افزود: آنچه مهم است، نگرش خیرین است و این نگرش و رویکرد خیّر است که دارای ارزش معنوی است.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کار سازمان نوسازی، مایه مباهات است و ارزش باقیات صالحات دارد به ویژه برای کسانی که به طور مستقیم کار عمرانی انجام می‌دهند.


وی خاطرنشان کرد: امیدوارم زمانی فرا برسد که در کشور، پایان فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم و معتقدم تعامل آموزش و پرورش با مردم و همکاری خیّرین این روز را در تاریخ آموزش و پرورش رقم خواهد زد.


دانش آشتیانی افزود: اولین مساله‌ای که در رویکرد جدید به آن توجه می‌کنیم، ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش آموزان است تا فرآیند یادگیری بهتر صورت گیرد و دانش آموز در مدرسه احساس نشاط و شادابی کند.


وی با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی یادآور شد: شاخص سرانه در مناطق محروم را افزایش خواهیم داد و در مرحله بعد تلاش داریم، همه شاخص‌ها را به حد مطلوب برسانیم.


دانش آشتیانی کیفیت معماری مدارس را در تربیت دانش آموزان موثر دانست و تصریح کرد: با همکاری و همفکری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، معماری جدیدی را برای احداث فضاهای آموزشی ترسیم خواهیم کرد.‌


وزیر آموزش و پرورش گفت: فضاهای آموزشی کنونی باید تغییر کند و در رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت، نیازمند تغییر در شکل و ظاهر مدارس هستیم.


دانش آشتیانی افزود: خیّرین را جزیی از مجموعه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و با مشارکت آن‌ها طرح‌های عمرانی را اجرا کنیم.


گفتنی است؛ در این مراسم دانش آشتیانی حکم انتصاب محمد تقی نظرپور به سمت رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را به وی اعطا و از زحمات چندین ساله مرتضی رئیسی تقدیرکرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته