دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 16:04

چاپگرهای سه‌بعدی انقلابی در آشپزی ایجاد خواهند کرد

تحلیلگران معتقدند که چاپ سه‌بعدی غذاها شیوه آشپزی و خوراک را دگرگون خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک با انواع غذاهای جدید و متنوعی روبه‌رو خواهیم شد که توسط این دستگاه‌های کوچک چاپ می‌شوند.
کد خبر : 16463

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Gizmodo، یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت پرینترهای آشپز فعالیت می‌کند، شرکت بای فلا (By Flow) است که چاپگرهای همراه سه‌بعدی مواد خوراکی را ارائه کرده است. چاپگری که قادر به تولید شکل‌هایی بی‌عیب و نقص از خاویار میوه‌ای است. در حالی که چاپگرهای سه‌بعدی مواد خوراکی هنوز رواج زیادی ندارند، مارچو بارادس، مسئول امور فروش شرکت بای فلاو معتقد است در آینده این چاپگرها در آشپزخانه‌ها حضور خواهند داشت.


بارادس می‌گوید: «ما در حال بازگشت به زمانی هستیم که مایکروویوها وارد آشپزخانه‌ها شدند و مردم در ابتدا می‌گفتند ما غذای‌مان را در مایکروویو گرم نمی‌کنیم چون کار با آن را بلد نیستیم. این فناوری متفاوت است اما ادامه همان جریان است. وقتی از نظر ذهنی آماده شدید که آن را در آشپزخانه‌تان بگذارید، می‌توانید غذای‌تان را هم چاپ کنید».


شرکت پرینت تو تیست (Print2Taste) نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. این شرکت آخرین نمونه از وسایل آماده اتصالی را معرفی کرده است که به فرد اجازه می‌دهد شکلی ساده را روی تبلت نقاشی کند. این شکل سپس با یک ماده ژلاتینی شیرین چاپ می‌شود. قسمت بالای این چاپگر به طور ویژه برای پردازش مواد غذایی درست شده است. این چاپگر با توجه به نیازهای فرد قابل تنظیم است.


ملانی سنگر، تولید کننده شرکت پرینت تو تیست می‌گوید: «طراحی این چاپگر به فرد بستگی دارد و به همین دلیل شخصی است. اگر فردی کمبود ویتامین D داشته باشد می‌تواند کمی ویتامین D اضافه کند. اگر کمبود دیگری داشته باشد و مثلا به اندازه کافی غذا نمی‌خورد، می‌تواند انرژی بیشتری را به شکل پروتئین یا چربی اضافه کند. افرادی که مرض چاقی یا اضافه وزن دارند، می‌توانند میزان فیبر را افزایش دهند تا زودتر سیر شوند و کالری زیادی دریافت نکنند».


در حال حاضر برخی از فروشگاه‌ها در اروپا در حال آزمایش چاپ سه‌بعدی کیک‌های سفارشی هستند. برخی از رستوران‌ها هم به ارائه دسرهای چاپ شده می‌پردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته