دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 10:37
رئیس انجمن رادیولوژی ایران:

پایین بودن تعرفه‌های پزشکی برای رادیولوژیست‌ها مراکز رادیولوژی را به تعطیلی می‌کشاند

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با گلایه از پایین بودن تعرفه‌های پزشکی برای رادیولوژیست‌ها، عنوان کردن: پایین بودن تعرفه‌های پزشکی برای رادیولوژیست‌ها از یک سو و تحمیل هزینه‌های گراف از سوی دیگر تمام این مراکز را دچار مشکل کرده است.
کد خبر : 16654

دکتر جلال جلال شکوهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره سخنان دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی براینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها خسارت‌های جدی بر پیکر موسسات رادیولوژی وارد ساخته است، گفت: مشکلات مراکز رادیولوژی و تصویربرداری هیچ گونه ارتباطی با طرح هدفمندی یارانه‌ها ندارد بلکه آنچه این مراکز را دچار مشکل کرده است تصمیمات اداره آب، برق و گاز است که موانع بسیاری را برای ادامه فعالیت ایجاد کرده است.


وی افزود: طبق قانون مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه و دفاتر وکلا می‌توانند در محیط‌های مسکونی فعالیت داشته باشند بنابراین باید هزینه‌های آب، برق و گاز را نیز همانند ساختمان‌های مسکونی پرداخت کنند اما متاسفانه این ادارات این مساله را قبول ندارند و عنوان می کنند این مراکز باید هزینه‌های خود را تجاری پرداخت کنند، این در حالی است که این هزینه 5 تا 6 برابر هزینه‌های مسکونی است.


رئیس انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: پرداخت اینگونه هزینه‌ها، مراکز رادیولوژی و تصویربرداری را دچار مشکل مالی فراوانی کرده است که این مساله در مراکزی که تنها خدمات رادیولوژی و سونوگرافی را انجام می‌دهند بسیار بیشتر است.


جلال شکوهی در خصوص اقدام برخی از رادیولوژیست‌ها برای فروش یا نقل و انتقال مراکز خود گفت: علاوه بر هزینه‌های عنوان شده مسائلی دیگری مانند تعرفه‌های بسیار اندک رادیولوژیست‌ها نیز موجب کاهش تمایل این افراد در ادامه فعالیت شده است.


به گفته وی؛ پایین بودن تعرفه‌های پزشکی برای رادیولوژیست‌ها از یک سو و تحمیل هزینه‌های گراف از سوی دیگر تمام این مراکز را دچار مشکل کرده است.


رئیس انجمن رادیولوژی ایران، افزود: سازمان نظام پزشکی و ریاست جمهوری تعرفه‌های پزشکی سال 94 را تاییده کرده است اما متاسفانه هنوز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام نشده است و این مساله نیز تمام مراکز درمان را با مشکل هزینه مواجه کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته