دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1396 - 09:20
گفت‌وگو با برگزیدگان جشنواره فرهیختگان/ 7

«ترانه‌های شفابخش طبیعت» واحد فناور برتر جشنواره فرهیختگان/ تولید چهار محصول از گیاهان دارویی

واحد فناتور ترانه‌های شفابخش طبیعت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین جشنواره فرهیختگان به عنوان یکی از چهار واحد فناور برتر دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و از دکتر علی مازوچی مدیر عامل این شرکت قدردانی شد.
کد خبر : 182805

گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا، مرکز رشد واحدهای فناور واحد رودهن آذر 94 با استقرار 10 واحد فناور کار خود را آغاز کرد و پس از گذشت بیش از یک‌سال از فعالیت آن، اکنون این مرکز با 16 واحد فناور و دانش‌بنیان در سه مجموعه ستادی، اداری و آزمایشگاهی مشغول به فعالیت است.


ترانه‌های شفابخش طبیعت، یکی از 16 واحد فناور مستقر در این مرکز است که درخواست اخذ مجوز دانش‌بنیان خود را به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارائه کرده است. داروهای گیاهی تولیده شده این واحد فناور اکنون در مرحله دریافت IRC و تجاری‌سازی است.


مازوجی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره حوزه فعالیتی شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت می‌گوید: «شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند. این شرکت با هدف تولید داروهای گیاهی بومی و خودرو در ایران راه‌اندازی شد و تاکنون موفق به تولید چهار محصول شده‌ایم که رای کمیسیون قانونی سه محصول از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده و در مرحله تولید انبوه قرار گرفته است.»



مدیرعامل واحد فناور ترانه‌های شفابخش طبیعت یکی از فعالیت‌های این شرکت را مهندسی معکوس بر داروهای گیاهی خارجی عنوان می‌کند و می‌افزاید: «شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت، داروهای خارجی که با استفاده از گیاهان تولید شده است را مورد بررسی و تجزیه قرار می‌دهد و پس از تحلیل این گیاهان، نمونه آن دارو را با استفاده از نوع بومی آن گیاه در ایران تولید می‌کنیم.»


وی درباره محصولات دانش‌بنیان تولید شده شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعیت می‌گوید: «تاکنون چهار محصول پماد کاهش طول درمان زخم، مکمل دارویی 100 درصد گیاهی، دم‌نوش گیاهی با هدف افزایش حافظه و یادگیری و کرم برطرف کننده خطوط شکم از سوی این شرکت تولید شده است.»


برگزیده پنجمین جشنواره فرهیختگان در تشریح این محصولات می‌افزاید: «پماد کاهش طول درمان زخم یکی از محصولات تولیدی این واحد فناور است که مدت بهبود زخم‌ها را به یک‌سوم کاهش می‌دهد. مکمل دارویی 100 درصد گیاهی نیز از دیگر محصولات شرکت ترانه‌های شفابخش است و عناصر اصلی مورد نیاز روزانه بدن همچون کلسیم پتاسیم، فسفر، آهن، گروه ویتامین‌های B، ویتامین‌های C و A را در خود دارد و فقر پتاسیم، کلسیم و فسفر که در بین مردم ایران شایع است را جبران می‌کند؛ این محصول نمونه داخلی ندارد.»



به گفته مازوجی، دم‌نوش گیاهی با هدف افزایش حافظه و یادگیری، محصول دیگر این شرکت است که به تقویت حافظه، برطرف کردن فراموشی و آلزایمر کمک می‌کند و با توجه به آلودگی هوای تهران و وجود سرب در هوای پایتخت در کنار مشغله‌های فکری مردم، این محصول با دارا بودن فسفر زیاد می‌تواند به پیشگیری از عارضه فراموشی افراد کمک کند.


مدیر عامل شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت اظهار می‌کند: «کرم برطرف کننده خطوط شکم مراحل تحقیقات آن به پایان رسیده و در حال تولید است. این محصول دانش‌بنیان قادر است خطوط ناشی از چاقی و لاغری و بارداری را برطرف کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
مجید ردانی،
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
۰
سلام وقت بخیر
چگونه میشود، با شما تماس گرفته شود
هلدینگ شایسته