دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 16:30

ربات کوچولوی بامزه، جهانی می‌شود + ویدئو

هنوز راه‌ زیادی تا رسیدن به ربات‌های انسان‌نما و همدم باقیمانده است و به‌این زودی‌ها نمی‌توان یک خدمتکار و مونس رباتیک در خانه داشت اما شاید موجود بانمک و سرگرم‌کننده شرکت «کوزمو» با هوشی بالا را بتوان روی میز کار گذاشت.
کد خبر : 185176

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، پاییز گذشته یک شرکت آمریکایی رباتی به اندازه یک نارگیل کوچک ارائه کرد که «کوزمو» نام داشت. این ربات با چشم‌های الکترونیکی و صورتی شبیه به شخصیت کارتونی «ایوا» در کارتن «WallE»، بسیار هوشمند است و با چرخ‌های شبیه به تانک خود در اتاق یا روی میز این‌ طرف و آن‌ طرف می‌رود و با اشیای اطراف از طریق بازوهای جلویی خود تعامل می‌کند.


کوزمو همچنین دوربین‌هایی در صورتش دارد که می‌تواند چهره شما و حتی حیوان خانگی‌تان را تشخیص دهد و وقتی دستوراتی می‌گیرد، با چشمک زدن و تغییر حالت چشم‌ها، حس جالبی از تعامل به شما می‌دهد.


قیمت این ربات برای مجموعه‌داران آمریکایی 180 دلار است اما از این هفته در کانادا با قیمت 250 دلار این کشور در دسترس خواهد بود و از ماه اوت (شهریور96) نیز به فرانسه، آلمان، بریتانیا و کشورهای اسکاندیناوی فرستاده می‌شود. اگرچه این ربات کار خاصی در خانه انجام نمی‌دهد اما نرم‌افزارهای کنترل‌کننده آن حداقل یک به‌روز رسانی داشته‌اند و قابلیت تعاملی این ربات افزایش یافته است. برای درک میزان محبوبیت این آدمک آهنی، دیدن ویدئوی کارهایش لازم است.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته