دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 15:15
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای نیشابور، روانسر، رامهرمز، خوی ، ممسنی، پردیس، استان مازندران و سما مرودست

نشست سالانه بسیج اساتید استان خراسان رضوی در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور و با هدف ارتقاع سطح علمی، فرهنگی، سیاسی و معنوی اساتید برگزار شد.
کد خبر : 18704

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول بسیج اساتید شهرستان نیشابور و مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: در این نشست دو کارگاه با عنوان‌ها تبیین سبک زندگی و بررسی راهکارهای می‌دانی تحقق شعار سال برگزار شد.


عباس‌علی حلاجی افزود: خودسازی اساتید بسیجی برای تاثیرگذاری بیشتر در بین دانشجویان، دفاع از کیان و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیگیری امور به زمین مانده انقلاب همانند پیوست فرهنگی، محقق کردن شعار تولید علم و تحول در علوم انسانی از دیگر اهداف این نشست بود.


وی تصریح کرد: همچنین حضور و نشست تخصصی با حضور مسئول فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور و معاون اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام با موضوع تببین فضای جنگ نرم و بررسی وضعیت منطقه از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.


کارگاه" اعتیاد" در دانشگاه آزاد اسلامی روانسر برگزار شد


اعتیاد به عنوان عارضه‌ای روانی، اجتماعی و اقتصادی از دیدگاه علوم پزشکی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد.


با توجه به پیشرفت و گسترش روزافزون اعتیاد به ویژه در میان نسل جوان، دفتر مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی روانسر اقدام به برگزاری کارگاه "اعتیاد"با هدف ارائه آگاهی های لازم برای شناخت و پیشگیری از این عارضه و اطلاع دانشجویان از اثرات مخرب آن کرد.


دکتر آورنده، کارشناس و مدرس این کارگاه، مباحثی چون تعریف اعتیاد، مراحل وابستگی به مواد، انواع مواد مخدر و عوارض آن، الکل و عوارض و خطرات آن و.. را آموزش داد.


آورنده، شرکت کنندگان را با عوامل مخاطره آمیز و محافظت کننده در مقابل اعتیاد و علل و عوامل اعتیاد آشنا کرد و این کارگاه آموزشی با نمایش دو فیلم آموزشی و تصاویری از معتادین وابسته به مواد مخدر کراک به پایان رسید.


برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز


جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز با حضور حجت الاسلام جوانمرد‌زاده رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و اساتید واحد با موضوع ((بررسی ماهیت همدلی و هم زبانی- دولت و ملت در دانشگاه)) برگزار شد.


رئیس واحد رامهرمز درباره اهمیت و جایگاه همدلی و هم زبانی در توسعه و تعالی دانشگاه و مولفه‌های ایجاد همدلی و همزبانی بیاناتی ارائه کردند.


سپس حجت الاسلام جوانمرد‌زاده نکاتی درباره ایجاد زمینه کاربردی همدلی و هم زبانی در تعیین اهداف دانشگاه و ایجاد معیارهای مشترک بین افراد و همسو کردن اهداف فردی با اهداف سازمانی نکاتی ایراد کردند.


افتتاح نمایشگاه راه های مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه آزاد اسلامی خوی‎


عصر امروز با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، اساتید، کارکنان و دانشجویان این شهرستان نمایشگاهی پیرامون اعتیاد و مواد مخدر و راههای مبارزه با آن در این واحد دانشگاهی افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.


این نمایشگاه که به همت معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره دانشجویی این دانشگاه به منظور آشنایی جوانان بخصوص دانشجویان با آسیب‌ها و بحرانهای ناشی از استعمال این ماده خانمان سوز در اجتماع و خانواده برگزار شده است.


مسئول مشاوره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد یک عزم ملی و مدیریت جهادی می‌طلبد تا جوانان این مملکت را از این معضل خاموش نجات داد.


کاظم کریم‌زاده افزود: دشمنان نظام چون در جنگ ۸ ساله نتوانستند در زمینه نظامی موفق شوند از ترفند دیگری به نام اعتیاد در اشکال مختلف برای ضربه زدن به این نظام شبانه روز در تلاش هستند.


وی خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد افزایش نرخ معتادان نسبت به گذشته هستیم نتیجه برخی بی‌تفاوتی‌های بعضی از مسئولان هستیم که در این زمینه فعالیت دارند.


مسئول مشاوره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خوی تصرح نمود: برای ریشه کن کردن مواد مخدر باید تمامی افراد جامعه بصورت بسیجی و با جدیت تلاش کنند.


این نمایشگاه تا ۳۰ اردیبهشت برای بازدید علاقه مندان از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر با حضور کار‌شناسان مواد مخدر این شهرستان دایر است.


برگزاری جشن عید مبعث در دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی


به همت بسیج دانشجویی و دفتر فرهنگ اسلامی واحد ممسنی به مناسبت خجسته سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام جشن بزرگ مبعث در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد.


در این جلسه دکتر شمس الدینی ریاست دانشگاه و معاونان – کارکنان و دانشجویان حضور داشتند حجت الاسلام سید رضا شمس الدینی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد، با تبریک عید مبعث درباره اهمیت و گرامیداشت بعثت پیامبر گرامی اسلام سخنانی بیان کرد. در ادامه به ده نفر از دانشجویان که نامشان مزین به اسم محمد بود هدایایی از طرف دفتر فرهنگ اسلامی اهداء شد.


کسب مقام‌های بر‌تر دانشجویان استان مازندران در مسابقات قرآن کریم دانشجویان شاهد دانشگاه آزاد اسلامی


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد خوش درخشیدند.


اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با حضور ۱۳۰ شرکت کننده در پنج رشته قرائت، ترتیل،، حفظ۱۰جزء و حفظ ۵ جزء و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.


در این مسابقات ۶ دانشجو از واحدهای استان مازندران و با سرپرستی واحد ساری شرکت کردند که در گروه برادران در رشته حفظ جزء۳۰ محمد دانش خواه از واحد چالوس مقام اول و گروه خواهران در رشته حفظ ۵ جزء عالمه قاسمیان از واحد ساری مقام سوم و در رشته قرائت ترتیل فاطمه معصومی از واحد بابل مقام سوم کشوری را کسب کردند.


اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و نیز دفتر شاهد و امور ایثارگران واحد کرمانشاه و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار شد.


بازدید از آثار باستانی کرمانشاه و مناطق جنگی غرب کشور (منطقه عملیات مرصاد) از برنامه‌های جانبی این مسابقات بوده است.


برگزاری کارگاه آموزشی بررسی مقررات و قوانین آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور


کارگاه آموزشی یک روزه تحت عنوان بررسی مقررات و قوانین آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


کارگاه آموزشی فوق که با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اختصاصی و تبیین آیین نامه‌های آموزشی مقاطع مختلف، نقش مدیران گروه‌های آموزشی در هدایت و راهنمایی تحصیلی دانشجویان و ارتقای کیفیت آموزشی برگزار شد، دکتر رسول عبدالله میرزایی رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بحث و بررسی در خصوص چگونگی و نحوه اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان پاسخ داد.


در این کارگاه یک روزه مدیران و کار‌شناسان آموزشی واحد نیشابور و واحدهای استان خراسان رضوی حضور داشتند.


دکتر عبدالله میرزایی و همراهان با بازدید از آزمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه از تلاش‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و معاون آموزش و مسئولین آموزش تقدیر و تشکر کرد.


وی در بخشی از سخنان خود اقدامات صورت گرفته در واحد نیشابور را نشان دهنده حرکت در مسیر راهبردی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای نیل به یک موقعیت جدید در عرصه علم و فناوری برای دانشگاه در سطح کشور و منطقه دانست و تصریح کرد: این فرصت‌ها زمان کافی برای آشنایی با یکی از واحدهای خوب دانشگاه آزاد اسلامی را به ارمغان آورد تا با دستاوردهای آن به ویژه در بحث تحصیلات تکمیلی بیشتر آشنا شویم.


همایش بزرگ حجاب و ازدواج در واحد پردیس


همایش حجاب و ازدواج به مدت یک هفته به همت بسیج دانشجویی و اداره پژوهش واحد پردیس برگزار شد.


حجت الاسلام حسین‌نژاد در این مراسم از موضوع‌های ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج، مهریه و عقد موقت قبل از عقد دائم جهت شناخت بهتر دختران و پسران از هم نام برد که در انتها با کارگاه پرسش و پاسخ همراه بوده است.


برگزاری جشن الفبا مدارس سما مرودشت


به شکرانه اتمام یادگیری حروف الفبا و بهره مندی از نعمت بزرگ سواد، جشن دانایی موسوم به جشن الفبا مدارس دخترانه وپسرانه ابتدائی مدارس سما مرودشت برگزار شد.


دراین مراسم که در سالن ملاصدرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت انجام شد با اجرای برنامه های شاد و متنوع ویژه کودکان از جمله اجرای سرود و برنامه مفرح عمو صمد همراه بود و در پایان نیز از دانش آموزان برتر و معلمین ومربیان مدارس دخترانه و پسرانه سما تجلیل به عمل آمد .


در این مراسم دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، رئیس دانشکده سما مرودشت، مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت و دانش آموزان و اولیا و معلمین و مربیان مدارس سما مرودشت حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته