دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 13:08

آدم فضایی‌ها روی زمین 300 کیلو وزن دارند

براساس محاسباتی که ستاره‌شناسان انجام داده‌اند اگر سیاره‌ای در فضا میزبان نوع دیگری از حیات باشد، هر کدام از آدم ‌فضایی‌های این سیاره، روی زمین حدود 300 کیلوگرم وزن خواهند داشت.
کد خبر : 19030

به گزارش آنا به نقل از اکونومیک تایمز، فرگوس سیمپسون، ستاره‌شناس از دانشگاه بارسلونا تحقیقات محاسباتی تازه‌ای انجام داده است که برپایه داده‌های زیست‌شناسی زمینی استوار است و می‌تواند وزن آدم ‌فضایی‌ها را محاسبه کند. این تئوری که به تئوری «بیز» معروف است، فراوانی جانداران را براساس ابعاد بدن و وز‌ن‌شان برآورد می‌کند.


سیمپسون در تئوری خود احتمال داده است که سیاره آدم ‌فضایی‌ها 50 میلیون نفر جمعیت دارد و بر این مبنا، بخشی از این جمعیت که برای یافتن محل تازه زندگی به زمین می‌آیند، باید 300 کیلوگرم (معادل یک خرس بالغ) وزن داشته باشند.


او در تدوین تئوری خود محاسبات را با تعداد آدم‌فضایی‌ها شروع کرد و سپس با استفاده از تئوری فراوانی جانداران زمین این تئوری را بسط داده است.


جانداران زمینی مانند حشرات با توجه به کوچک بودن ابعاد بدن‌شان به وفور یافت می‌شوند اما جاندارانی مانند وال تعداد اندکی هستند. سمپسون وزن احتمالی 300 کیلو را وزن میانگین فرازمینی‌ها برآورد کرده است و احتمال داده که نیمی از آنها سبک‌تر از این و نیم دیگر سنگین‌تر باشند.


انتقادی به نظریه سیمسپون وارد است که از آن جمله مایکل کوپ، استاد دانشگاه ایکز فرانسه، گفته است که بنیان‌های این محاسبه را نمی‌تواند بپذیرد چراکه در آن گونه فرازمینی‌ها مانند انسان به عنوان یک موجود هوشمند در نظر گرفته شده است، در حالی که هنوز مدارکی دال بر شکل آنها ارائه نشده است.


برخی احتمال می‌دهند که نمونه‌هایی از اجساد فرازمینی‌ها در سفرهای ناموفق آنها به زمین در اختیار برخی آژانس‌های فضایی از جمله ناسا قرار گرفته باشد که آن‌ را علنی نمی‌کنند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته