دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1396 - 09:47

ظریف این هفته به آمریکا می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سفر محمد جواد ظریف به آمریکا به منظور شرکت در نشست مجمع عالی‌رتبه سیاسی سازمان ملل متحد در اواخر هفته جاری خبر داد.
کد خبر : 193993

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از روزنامه اعتماد، بهرام قاسمی درباره این سفر گفت: «محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل متحد در سال ٢٠١٧ به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک سفر خواهند کرد.»


برنامه اصلی مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل متحد، بازخوانی اهداف برنامه توسعه پایدار ٢٠٣٠ است. در این نشست تمام اعضای سازمان ملل متجد و اعضای کارگروه‌هایی که برای تحقق این هدف تعیین شده‌اند، حضور دارند. نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل متجد در مورد توسعه پایدار در سال ٢٠١٧ با نظارت شورای اجتماعی و اقتصادی از روز دوشنبه ١٠ جولای تا چهارشنبه ١٩ جولای ٢٠١٧ (10 تا 28 تیر) برگزار خواهد شد.


در این دور از نشست‌ها، سه جلسه در سطح عالیرتبه (وزرا) برگزار خواهد شد. براساس اطلاعات سایت این نشست، جلسات سه روزه وزرای امور خارجه از تاریخ دوشنبه ١٧ جولای (26 تیر) تا چهارشنبه ١٩ جولای (29 تیر) خواهد بود که محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست‌ها حضور خواهد داشت.


تم اصلی نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل در سال ٢٠١٧، ریشه‌کنی فقر و توسعه مالی در جهان در حال تغییر است. اهداف برگزاری این نشست براساس اطلاعیه موجود به شرح زیر است:
١- پایان دادن به هر گونه فقر در هر نقطه از جهان
٢- پایان دادن به گرسنگی و تامین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی ثابت
٣- توانمندسازی زندگی سالم و ترویج این هدف برای تمام گروه‌های سنی
٤- رسیدن به برابری جنسیتی و توجه به حقوق دختران و زنان
٥- زیربناسازی مقاوم و صنعتی‌سازی جامع و ثابت و تقویت نوآوری.
٦- بهینه‌سازی استفاده از اقیانوس‌ها، دریاها، معادن و دیگر منابع توسعه پایدار.


بهرام قاسمی درخصوص دیدارهای حاشیه‌ای محمد‌جواد ظریف در نیویورک گفت: «هنوز برنامه قطعی این دیدارها و جدول زمانی آن تعیین نشده است اما احتمالا به سنت تمام نشست‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه‌ای میان وزرای امور خارجه ایران و دیگر کشورهای مهمان در نیویورک برگزار خواهد شد.»


با توجه به اینکه این نخستین حضور محمد‌جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در آمریکا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و پیروزی دونالد ترامپ است، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد احتمال دیدار مقام‌های دو کشور با محوریت مسائل مربوط به توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های امریکا گفت: «برنامه‌ای برای چنین دیداری تنظیم نشده است ولی تماس‌های دو کشور در مسائل مربوط به اجرای برجام همواره و در صورت ضرورت وجود داشته است.»


سید عباس عراقچی معاون حقوقی و اموربین‌الملل و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امورخارجه، محمد جواد ظریف را در این سفر همراهی خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته