دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1394 - 13:45
با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی صورت گرفت؛

برگزاری آیین جشن و سرور ولادت حضرت مهدی (عج) در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی اجتماعی نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.
کد خبر : 21406

آئین جشن میلاد امام زمان(عج) در مسجد فاطمه الزهرا(س) واحد فسا


به گزارش آنا از فسا، آئین جشن میلاد خجسته و مبارک حضرت مهدی (عج) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا همراه با آذین‏بندی دانشگاه، نصب پوستر و بنر، توزیع بروشور ویژه نیمه شعبان، تشکیل جلسه در مسجد فاطمه الزهرا (س) واحد، سخنرانی در منقبت امام زمان (عج) ، پخش شیرینی، شربت و... برگزار شد.


در این مراسم که با حضور مسئولین دانشگاه، کارکنان و اساتید واحد برگزار شد حجت الاسلام محمد راهوار رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد فسا با تبریک این عید بزرگ گفت: اکنون از بیست و هفت حرف علم فقط دو حرف در اختیار بشر است که مابقی آن علوم پس از ظهور حضرت مهدی (عج) و تشکیل حکومت جهانی ایشان تکمیل خواهد شد.


راهوار افزود: از دیگر خصوصیات دوران پس از ظهور، امنیتی است که جهان را فرا خواهد گرفت و مردم جهان با هم دوست و صمیمی خواهند بود. پخش دعای سلامتی امام زمان در ابتدای جلسه و تاکید بر گسترش فرهنگ مهدوی همراه با قرائت دعای عهد بخش دیگری از جشن میلاد امام زمان(عج) دردانشگاه بود. در پایان مراسم کلیه شرکت کنندگان با حضور بر قبور شهدای گمنام و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.


جشن میلاد امام زمان (عج) امروز در ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برگزار شد


به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان جشن ولادت امام زمان (عج) در ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور دکتر بهروز دوستی معاون هماهنگی استان، حجت الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و کارکنان ستاد همراه با خانواده برگزار شد.


در این مراسم که با همت مدیر فرهنگی ستاد برگزار شد، دوستی در سخنانی با تبریک این عید بزرگ و خوش آمدگویی به کلیه مدعوین به تبیین برخی از ویژگی های حضرت مهدی (عج) و منتظران واقعی آن پرداخت و گفت: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا بتوانیم از رهروان واقعی این امام بزرگ باشیم


قدرتی هم با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) با بیان آیات و روایاتی از قرآن کریم و نهج البلاغه در مورد بحث موعود و بحث مهدی (عج) مطالب ارزشمندی را مطرح و آرزو کرد که با خودسازی و پایبندی به فرهنگ دینی و باورهای ارزشی بتوانیم زمینه های ظهور امام زمان را فراهم سازیم.


در این مراسم جوایزی به فرزندان ممتاز کارکنان تقدیم شد.


مراسم جشن میلاد حضرت مهدی (عج) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم


مراسم جشن میلاد حضرت مهدی(عج) با حضور کارکنان ، اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاداسلامی واحد جهرم برگزار شد.


بهروزنام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم با تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج)، گفت: تمسک به آمیزه های جاودان قرآن کریم و تأسی از سیره و منش حضرت حجت در تحقق کامل ارزش های اسلامی و معنوی لازم و ضروری است .


جهان مهین مدیر گروه معارف اسلامی واحد جهرم هم در مراسم جشن میلاد حضرت مهدی (عج) با تبریک این میلاد بزرگ گفت:امروز ما در عصری هستیم که عدم لیاقت ما موجب شده که حضرت از ما پنهان باشد و اگرچه از دیده ی ما پنهان است اما ما از دیده او پنهان نیستیم و حتی حضرت برای ما دعا می کند و حداقل هفته ای یکبار پرونده ی اعمال ما به دست ایشان می رسد.


وی گفت: ما باید در برنامه ی زندگی خود چنان باشیم که قلب نازنین ایشان از ما راضی باشد اما شادمانی مهم تر این است که دستورات ایشان را اجرا کنیم. دستورات و دعاهای زیادی در زمان غیبت وارد شده است که از جمله آنها دعای فرج است. بهترین عمل از نظر امام صادق(ع) حفظ لسان است و بررسی ها نشان داده اکثر خطاهای ما از زبان است و اولین آثار تقوی حفظ زبان است.


در پایان مراسم از فعالین فرهنگی هیأت منتظران امام مهدی (عج) تقدیر به عمل آمد.


جشن میلادیه در واحد اردبیل


میلاد با سعادت منجی عالم بشریت با برپائی مراسم جشن باشکوهی در واحد اردبیل گرامی داشته شد.


به گزارش خبرگزاری آنا؛ در این مراسم که با حضور مسئولین و دانشجویان واحد اردبیل برگزار شد، دکتر محمد روحی عیسی لو معاون هماهنگی استان اردبیل در سخنانی با تبریک سالروز ولادت آقا امام زمان (عج) بر وظیفه مهم و خطیر شیعیان در دوره انتظار اشاره و بر لزوم جلب رضایت آن حضرت توسط منتظران تأکید کرد.


در ادامه این مراسم که با همکاری نهاد رهبری و دفتر فرهنگ اسلامی واحد برگزار شد، حجت الاسلام حمید واحدی زاده با اشاره به حدیث ‹‹ من مات ولم یعرف امام زمانه ...›› گفت: در دوره انتظار ما هم تکالیف و وظایفی داریم که باید نسبت به آن آگاه و عامل باشیم تا اجر معنوی منتظران نصیب ما گردد. در پایان این مراسم گروه تواشیح به همخوانی پرداختند.


جشن نیمه شعبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان زادروز منجی عالم بشریت(عج) مراسم جشنی با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در تالار علامه امینی برگزار شد.


در ابتدای مراسم دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه با تبریک اعیاد شعبانییه به ویژه میلاد امام عصر(عج) گفت:« باید سعی کنیم در راستای اعتقادی که داریم زندگی اجتماعی خود را تنظیم کنیم یکی از شاخص ترین اعتقاد های ما که مصمم به آن هستیم انتظار فرج است پس برای ظهور منجی باید منتظر باشیم و انتظار نیز خود حال و هوا لذت همراه با درد فراق دارد آرزو می کنیم سعادت زندگی در زمان ظهور این منجی شامل همه ما شود.»


در ادامه سخنران ویژه مراسم حجت الاسلام سالاری با اشاره به آیات قرآن در خصوص امام غایب و منتظرانش سخنانی بیان داشت.


مراسم با اجرای گروه تواشیح کوثر و گروه هنری کرمانشاه بیست ادامه و در پایان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان از دانشجویان نمونه تقدیر به عمل آمد.این جشن به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.


برگزاری جشن بزرگ منتظران ظهور در واحد الیگودرز


به گزارش خبرنگار آنا، جشن بزرگ منتظران ظهور با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده های آنان در محل سالن همایش محمد رسول الله (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز برگزار شد.


حجت الاسلام اسماعیلی رئیس حوزه علمیه شهرستان الیگودرز در این جشن به تشریح وظایف منتظران ظهور منجی عالم بشریت پرداخت و بیان داشت: منتظر واقعی کسی است که زنده باشد نه اینکه فقط زندگی کند، یعنی اینکه بعنوان یکی از پیروان ائمه(ص) در راه احیای دین گام بردارد.


وی افزود: امام زمان(عج) اکنون حضور دارند اما ما نمی شناسیم ، لذا باید با اعمال و رفتار خود زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.


در این جشن که با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و مولودی خوانی همراه بود ضمن تجلیل از جانبازان و ایثارگران واحد به برندگان مسابقه کتبی منتظران ظهور نیز هدایایی ارزنده ای اعطا شد.


برگزاری جشن میلاد نور به مناسبت نیمه شعبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بندرماهشهر گفت: امام نور است و قلب جایگاه رویت وجود حقیقی امام است و برای دیدن امام که یک حقیقت سراسر نور دارد محتاج چشم سر نیستیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام حیاتی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر در مراسمی که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) و با حضور جمعی از کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی برگزار شد با توجه به برکات ماه شعبان و لزوم بزرگداشت اعیاد شعبانیه به خصوص نیمه شعبان اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری جشن های نیمه شعبان پیامی است که بگوییم ما نا امید نشده و منتظر فرج هستیم و در مکتب ما انتظار فرج را نه به عنوان یک حرکت منفعلانه بلکه به عنوان یک حرکت عملیاتی و فعال تبیین کرده اند.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بندرماهشهر خطاب به کارکنان و اعضای هیات علمی شرکت کننده در این جشن گفت: حضور در مراسم جشن اهل بیت علیهم السلام و کسب معرفت از آن وجودات نورانی یکی از مصادیق با اهمیت مفهوم انتظار است که والاترین و بهترین اعمال از نگاه وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) که در روایتی فرموده اند «افضل اعمال امتی انتظار الفرج»، می باشد.


حیاتی با بیان اینکه قلب مومن جایگاه رویت وجود حقیقی امام است و دیدن نور وجود امام زمان(عج) نیاز به چشم سر ندارد بلکه می توان با چشم دل دید به روایت معروف جناب ابوبصیر اشاره کردند و گفتند: خیلی از مردم امام باقر(ع) ار ندیدند ولی شخص نابینایی بنام ابوهارون مکفوف در پاسخ به این سوال ابوبصیر که آیا امام باقر را ندیده ای؟ با توجه به اینکه ایشان نابینا بود گفت: امام همین جا کنار ماست و نور امام را می بینم.


جشن با برنامه های شاد و متنوع از جمله اجرای مدیحه سرایی با حضور مداح اهل بیت کربلایی علیرضا قنواتی در وصف امام زمان(عج)، اجرای مسابقه مولودی خوانی با حضور کارکنان و برگزاری مسابقه با اهداء جوایز همراه بود.


همچنین در این مراسم هدایایی جهت تقدیم به افرادی که نام آن ها مهدی، محمد و حجت در نظر گرفته شد.


استاد واحد بناب: یکی از رسالت های اصلی شیعیان در زمان غیبت، وظیفه شناسی و بسترسازی برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) است


به گزارش آنا، طی مراسمی با حضور کارکنان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، عید بزرگ نیمه شعبان در مسجد فاطمیه واحد جشن گرفته شد.


حجت الاسلام دکتر سیدی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه موضوع مهدویت از صدر اسلام تاکنون مطرح بوده است، گفت: یکی از رسالت های اصلی شیعیان در زمان غیبت، وظیفه شناسی و بسترسازی برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) است.


سیدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد امام راحل (ره) اظهار کرد: امام خمینی با توسل بر امام زمان (عج) توانست کشور را از بحران های منحرف طاغوت نجات دهد.


وی تصریح کرد: ویژگی انقلاب اسلامی ما این است که معمار و رهبر کبیر آن بر قلب ها حکومت می کند و انقلابی که آن امام عزیز بنا کرده نابود شدنی نیست.


در ادامه این مراسم پس از مدیحه سرایی و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت، حاج حبیب خانمحمدی، صبحانه ای که به همت کارکنان نیکوکار تهیه شده بود در یک فضای صمیمی صرف شد.



برگزاری مراسم نیمه شعبان در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در مرکز گیلان غرب


همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب مراسمی در نمازخانه این مرکز آموزشی برگزار شد.


در این مراسم که با حضور معاونین و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب برگزار گشد، دکتر فرهان گل کارمنش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با گرامیداشت نیمه شعبان خجسته سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، بیست و ششمین سالگرد رحلت ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت و به روح پر فتوح حضرت امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر دین اسلام در عصر حاضر درود فرستاد و در سخنانی به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) یکی از اصیل ترین انقلاب های تاریخ را به پیروزی رساند و نظامی بی بدیل را پایه ریزی و رهبری کرد، افزود: ایشان از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه های بلند الهی مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سر منشاء تحولات عظیمی در ایران و جهان شد.


گل کارمنش بیان کرد: آنچه حضرت امام ( ره ) را به عنوان رهبری ممتاز و بی نظیر کرده بود، مجموعه ای از ویژگی های فردی، اجتماعی، سیاسی و عرفانی ایشان بود. .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در ارتباط با سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بیان کرد: خداوند متعال به وسیله آخرین سفیر و آخرین وصی خود حضرت بقیة الله الاعظم (عج)جهان را روشن و پر از عدل و عدالت می کند و به ظلم و ستم پایان می دهد .


در پایان این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مقام و منزلت امام زمان(عج) به مدیحه سرایی پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته