دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1394 - 13:03
در گفت‌وگو با آنا

رئیس فدراسیون بسکتبال: وزیر ورزش با من مخالف نیست/ساختار فدراسیون تغییر می کند

محمود مشحون گفت: در مسائل کلان فدراسیون بسکتبال با وزیر ورزش مشورت می کنم.
کد خبر : 21677

رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت:«پیشنهاد من برای سرمربیگری تیم ملی، مربی ایرانی است چرا که فرصت کمی را در اختیار داریم و باید هر چه زودتر در این بازه تصمیم گیری کنیم. هر چند در این زمینه باید نظر مسئولان وزارت ورزش را نیز جویا شویم.»


محمود مشحون در پاسخ به این سوال که آیا دخالت وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی نمی تواند استقلال فدراسیون بسکتبال را خدشه‌دار کند؟ اظهار کرد:«درست است که فدراسیون بسکتبال نهادی مستقل است اما به این معنا نیست که خودمختار باشد. ما باید با نفر اول ورزش کشور مشورت کنیم و نظر او را نیز درباره مسائل کلان فدراسیون بسکتبال جویا شویم.»


مشحون درباره شایعه مخالفت وزارت ورزش با انتخاب مجدد او به ریاست فدراسیون بسکتبال گفت:«در نظام جمهوری اسلامی هر کسی حق دارد نظرش را بگوید اما وزیر ورزش هیچ مخالفتی با نامزد شدن من برای ریاست فدراسیون بسکتبال نداشت. وی به قدری در صحبت هایش رک است که اگر مخالف حضور من در فدراسیون بود به صورت شفاف اعلام می کرد.»


وی درباره بودجه دریافتی فدراسیون بسکتبال در سال جاری عنوان کرد:« من از فردا کارم را به طور رسمی آغاز خواهم کرد. باید در فدراسیون مستقر شوم تا بتوانم بر کارها و مسائل بسکتبال ایران احاطه پیدا کنم.»


رئیس فدراسیون بسکتبال تغییرات در ساختار فدراسیون را حتمی دانست و اظهار داشت:« به طور حتم تغییرات زیادی را در ساختار فدراسیون بسکتبال شاهد خواهیم بود. این تغییرات بر اساس عملکرد افراد و همین طور نظرات و پیشنهادهای منتقدان انجام خواهد شد.»


وی با اشاره به پایان یافتن لیگ حرفه ای و قهرمانی مهرام تهران در این دوره از رقابت ها اظهار داشت:«بازی فینال یک دیدار مهیج و زیبا بود که در نهایت به سود مهرام تهران به پایان رسید. امیدوارم در سال‌های آینده شاهد برگزاری لیگ با کیفیت بهتر و نقص های کمتری باشیم.»


رئیس فدراسیون بسکتبال درباره انتقاد مصطفی هاشمی نسبت به برگزاری دو لیگ ملی و حرفه ای گفت:«هاشمی نسبت به همه چیز معترض است. وی اگر انتقاد می‌کند باید راهکار نیز ارائه دهد، نه اینکه به همه چیز و همه کس معترض باشد.»


مشحون با اشاره به حضور جوانان با استعداد در بسکتبال ایران عنوان کرد:«مسلما هر بسکتبالیستی نمی تواند حامدی حدادی، مهدی کامرانی یا صمد نیکخواه شود، اما در بسکتبال ایران بازیکنان آینده‌داری در حال ظهور هستند که می‌توانند سال‌ها برای تیم ملی مفید باشند. ستاره هایی نظیر جمشیدی،یخچالی و حسن‌زاده که در لیگ امسال درخشش چشمگیری داشتند.»


وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور اهالی بسکتبال اظهار داشت:« قرار است جلسه ای در تاریخ 23 خردادماه برای ارائه راهکار برای پیشرفت بسکتبال ایران برگزار شود. در این جلسه 5 کارگروه متشکل از رسانه‌ها، امور استان‌ها، خبرگان و پیشکسوتان، داوران و مربیان حضور دارند و به تبادل نظر درباره نقاط ضعف بسکتبال ایران و همچنین ارائه راهکار برای رفع آنها خواهند پرداخت.. امیدوارم با راهکارهایی که این افراد به فدراسیون ارائه می‌دهند، شاهد رشد بسکتبال ایران در تمام جهات باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته