دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 11:30
سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد:

مقابل شهرداری تبریز محکوم به پیروزی هستیم/ بودجه تیم ها در لیگ بسکتبال عادلانه نیست

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باتوجه به اینکه در بازی دور رفت مقابل تیم شهرداری تبریز مغلوب شدیم بنابراین همه تلاشمان را به کار می گیریم تا در بازی برگشت پیروز میدان شویم.
کد خبر : 242276

فرزاد کوهیان سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره بازی فردا تیمش مقابل شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال گفت:‌ «بازی فردا مقابل تیم شهرداری تبریز برای ما سخت و حساس است،با توجه به اینکه میزبان این مسابقه هستیم فشار زیادی روی تیم ما قرار دارد از طرفی شهرداری تبریز هم یکی از تیم‌های خوب لیگ امسال است و بازی‌های خوبی هم تا به اینجای مسابقات انجام داده‌است و در حال حاضر هم در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.»


وی ادامه داد: «‌تیم شهرداری در ابتدای فصل بازیکنان خوبی جذب کرده و دو بازیکن خارجی هم به آنها ملحق شده و شرایطش با ما خیلی متفاوت است.‌در بازی دور رفت به واسطه همین بازیکنان خارجی‌ تیم حریف بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.باتوجه به اینکه در بازی رفت ما مغلوب این تیم شدیم همه تلاشمان این است که در بازی فردا با تدارکاتی که از قبل دیده‌ایم مقابل آنها پیروز میدان شویم و به نوعی نتیجه دور رفت را جبران کنیم.»


کوهیان همچنین در مورد وضعیت بازیکنانش گفت: «خدا را شکر وضعیت بازیکنانم خوب است و آنها واقعا تلاش می‌کنند تا در هر مسابقه بهتر از قبل ظاهر شوند. با توجه به اینکه ما در برخی از پست‌ها با کمبود بازیکن روبه رو هستیم از همین روی بازیکنان مجبور هستند تلاش مضاعف کنند تا از این طریق نقاط ضعف را پر کنند. قبل از شروع لیگ معمولا تیم‌ها در پیش فصل تمرینات بدنسازی و آمادگی بسیار زیادی دارند و به مدت 8 هفته تمرین می‌کنند،اما متاسفانه تیم ما به دلیل اینکه حضورش تا دقایق پایانی در لیگ مشخص نبود نتوانستیم تمرینات زیادی داشته باشیم اما با این حال تلاش کردم تا در این مدت تیمم را از هر لحاظ ارتقا دهم تا با جنگندگی تمام در مسابقات حاضر شویم.»


سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد همچنین در مورد وضعیت رقابت تیم‌ها در لیگ برتر گفت: «‌امسال فاصله اختلاف تیم‌ها با یکدیگر میلیمتری است که این موضوع رقابت بین تیم‌ها را فشرده کرده‌‌است .به غیر از تیم پتروشیمی که بدون باخت در صدر جدول است؛ مابقی تیم‌ها فاصله امتیازی شان به هم خیلی نزدیک است و با یک برد و باخت وضعیت آنها در جدول تغییر می‌کند.که این موضوع شرایط را برای تیم‌‌ها سخت کرده‌است.»


کوهیان همچنین در ادامه صحبت‌هایش به مقایسه کیفیت لیگ نسبت به سال‌های گذشته پرداخت و گفت: «‌متاسفانه در این چندسال اخیر کیفیت لیگ افت محسوسی نسبت به سال‌های گذشته داشته است. یک زمانی در لیگ بسکتبال 16 تیم حضور داشت که از بین این تیم‌ها تقریبا ده تیم بودجه یکسان داشتند و از طرفی بازیکنان خارجی خوبی هم در لیگ حضور داشتند که کیفیت بازی‌ها را بالا می‌برند. در گذشته شرایط لیگ به گونه‌ای بود که واقعا تشخیص 4 تیم اول غیرقابل پیش‌بینی بود و همه تیم‌ها در سطح بالایی بازی می‌کردند و یک تیم تنها با تبحر بازیکنان و مربیان خود به جمع چهار تیم اول راه پیدا می‌کرد اما در این چندسال اخیر این شرایط دیگر وجود ندارد و تفاوت بودجه تیم‌ها با یکدیگر خیلی زیاد شده‌‌است.»


وی تاکید کرد: «به طور حتم وقتی بودجه تیم‌ها یکسان باشد عدالت هم برقرار است و بازیکنان تنها در یک تیم متمرکز نمی‌شوند. در حال حاضر تنها دو تیم پتروشیمی و نفت آبادان است که بودجه خوب دارند و مابقی تیم‌ها شرایطشان از نظر مالی اصلا خوب نیست. وقتی شرایط به این صورت است مسلما با کیفیت پایین لیگ مواجه می شویم. امیدوارم وضعیت بسکتبال با انتخاب یک رئیس کارآمد در یکی دو سال آینده بهتر شود و دوباره بسکتبال به روزهای اوجش برگردد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته