دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 17:16
کوتاه از واحدهای شبستر، خمین، گناوه، بهشهر، گیلان غرب، کرمانشاه و ابهر

از فضای قرآنی واحدهای دانشگاهی تا احیای شب‌ قدر

به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان واحد شبستر و اعضای بسیج حوزه مقاومت کارمندی و کارگری شهید رجایی شهرستان شبستر در مسجد فاطمه ­الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار شد.
کد خبر : 26890

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور امام جمعه و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان، دانشجویان استادان و کارکنان واحد، فرمانده و اعضای بسیج حوزه مقاومت کارمندی و کارگری شهید رجایی شهرستان شبستر در مسجد فاطمة ­الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار شد.


سعید وحیدی­‌مهر، قاری ممتاز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و سپس حداد، خلیلی و قاری نوجوان دهقان با تلاوت­ زیبای خود باعث حظ معنوی حاضران در این محفل قرآنی شدند.


این محفل انس با قرآن کریم به همت پایگاه مقاومت شهید مفتح کارمندان واحد شبستر و حوزه بسیج کارگری و کارمندی شهید رجایی سپاه شبستر برگزار شد. در ادامه حجت الاسلام محمدزاده درباره فضیلت­های ماه مبارک رمضان برای حاضران سخن گفت.


محمدزاده با توجه به خطبه امام زین‌العابدین (ع) ماه رمضان را ماه پالایش وجود و جداسازی ناخالصی‌های انسان عنوان کرده و افزود: باید با تلاش و مجاهدت از فیوضات این ماه استفاده کنیم تا بتوانیم در پایان ماه در زمره مخلصین قرار بگیریم.


جشن قرآنی باشکوه ویژه ولادت کریم اهل بیت(ع) و مراسم شب نورانی بیت تاریخی امام خمینی(ره)


همزمان با ماه مبارک رمضان بهار قرآن و سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین جشن قرآنی باشکوه ویژه ولادت کریم اهل بیت(ع) و مراسم شب نورانی بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد.


در این جشن که با حضور خانواده استادان، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خمین و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، جزء 15 قرآن کریم از سوی استادان برجسته تلاوت شد.


اجرای سرود من عاشق محمد(ص) هستم از سوی دانش آموزان دبستان دخترانه سما برنامه بعد از جزء‌خوانی بود و بعد از آن مراسم مولودی‌خوانی انجام شد.


در ادامه گروه تواشیح کارکنان آزاد اسلامی واحد خمین اجرای زیبایی را به نمایش گذاشتند که مورد استقبال کلیه میهمانان قرار گرفت.


در حاشیه این برنامه مراسم جشنی نیز به همراه ایستگاه نقاشی و کارگاه هنرهای دستی ویژه کودکان برگزار شده و هدایای قرآنی به آنان اهدا شد.


دانشجویان دانشگاه آزاد گناوه در اردوی جهادی


دانشجویان بسیجی واحد دانشگاهی گناوه اردوی جهادی طرح هجرت 3در روستای عباسی از توابع بخش مرکزی این شهرستان را با موفقیت به پایان بردند.


در این اردو دانشجویان برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف را با تخصص‌های گوناگون به ساکنان این روستا ارائه و آموزش دادند.


کلاسهای این اردو به مدت پانزده روز و با حضور بیست دانشجوی بسیجی خواهر و برادر در پایگاه بسیج و مدارس این روستا برپا شد.


حضور دانشجویان بسیجی در این گردهمایی بصورت داوطلبانه بوده و از حدود یک ماه پیش مشتاقانه برای حضور در این اردو ثبت نام کرده بودند.


در اثنای برگزاری این اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دیگری نیز به اردو اضافه شدند و از آنها در فعالیت‌های مختلف با توجه به تخصص‌های دانشگاهی استفاده شد.


این واحد دانشگاهی هرساله در عرصه برگزاری اردوهای جهادی پیشتاز بوده است. دانشجویان بسیجی در این اردوها با انفاق علم و دانش نقش بسزایی در خردورزی جامعه ایفا می‌کنند.


انجام تمرینات تیم منتخب فوتبال زیر 11 سال دانش ­آموزی کشور در واحد شبستر


نفرات تیم منتخب فوتبال زیر 11 سال دانش­‌آموزی کشور تمرین‌­های تاکتیکی و بدن­سازی خود را زیر نظر مهدی مهدوی­‌کیا به عنوان مدیر فنی و دوستی‌­مهر به عنوان سرمربی در سالن ورزشی شهدای گمنام واحد شبستر انجام دادند.


تیم منتخب فوتبال زیر 11 سال دانش‌­آموزی کشور که برای برگزاری آمادگی حضور در تورنمنت بین­‌المللی نروژ در شبستر اردو زده است، تمرینات بدن­سازی و تاکتیکی خود را در سالن ورزشی شهدای گمنام واحد شبستر انجام دادند.


در این اردو نفرات منتخب زیر نظر مهدی مهدو‌ی­‌کیا به عنوان مدیر فنی و دوستی­‌مهر به عنوان سرمربی به انجام کارهای تاکتیکی و تمرین­‌های بدنسازی می پردازند. حجت خوشبختی از ورزشکاران شهرستان شبستر نیز جزو نفرات برگزیده تیم هستند.


تیم منتخب فوتبال زیر 11 سال دانش‌­آموزی کشور در اولین روز حضور در شبستر بازی دوستان‌ه­ای را با تیم نونهالان تراکتورسازی در استادیوم تختی شبستر برگزار کرد که در پایان، بازی با نتیجه 4 بر 2 به نفع تیم منتخب فوتبال زیر 11 سال دانش‌­آموزی کشور به اتمام رسید.


گرامیداشت هفته قوه قضائیه در دیدار هیئت رئیسه واحد بهشهر با رئیس دادگستری و دادستان


همزمان با ایام هفته بزرگداشت قوه قضائیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر به اتفاق هیئت رئیسه با حضور در دادگستری شهرستان بهشهر در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران وفادارش را گرامی داشتند.


در این دیدار دکتر مهرآرا بیان کرد: قوه قضائیه باید پناهگاه مردم باشد و این توقع درست مردم از دستگاه قضایی است و باید در مردم این اعتماد و اطمینان وجود داشته باشد و این واقعیت با تلاش کارگزاران در این دستگاه قابل تحقق است. خواسته و مطالبه دیگر مردم از قوه قضائیه مبارزه و مقابله با فساد است آن هم مبارزه با فساد در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر بر ایجاد تعامل بیشتر بین دانشگاه با دستگاه قضا، با توجه به پتانسیل‌های فراوانی که در دانشگاه وجود دارد در راستای کمک به دستگاه قضایی تأکید کرد و در پایان از زحمات دستگاه قضا که در راستای ایجاد آرامش درجامعه تلاش وافری دارند، تقدیر و تشکر کرد.


مراسم شب قدر در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب گفت: مراسم معنوی لیالی قدر با حضور گسترده دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب همانند سال‌های پیشین در محل مسجد جامع شهرستان برگزار می‌شود.


دکتر فرهان گل‌کارمنش افزود: مراسم احیاء شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان و خانواده دانشگاهیان در مسجد جامع شهرستان از ساعت 23شب آغاز و تا سحر نیز ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: در این ایام پر فضیلت برنامه‌های متنوعی همچون قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، تلاوت قرآن، مداحی مداحان اهل بیت و سخنرانی برگزار می‌شود.


گل‌کارمنش بر لزوم بزرگداشت و گرامیداشت شب‌های قدر تاکید کرد و توجه و اهمیت‌دادن به قرآن کریم در شب‌های قدر را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در شبهای قدر، مراسم معنوی احیا را برگزار و بستر فضای معنوی دعا و شب زنده‌داری را در خود ایجاد کنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان در میان ماه‌های دیگر سال از عظمت و ویژگی خاصی برخوردار است، ماهی که در آن شب قدر و نزول قرآن قرار گرفته است و سعادتمند و خوشبخت کسی است که بتواند با سلامتی و معرفت این ماه و به ویژه شبهای قدر را درک کرده و از فیوضات آن بهره مند شود.


مسجد الغدیر واحد کرمانشاه میزبان شب زنده داران


همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، احیاء نخستین شب از شبهای قدر در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.


در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان استادان و کارکنان دانشگاه به همراه خانواده و مردم متدین و روزه‌دارشهر کرمانشاه برگزار شد، سخنرانان و مداحان اهل بیت به شرح فضیلت شب قدر و مدح مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداختند.
در این مراسم شرکت‌کنندگان به قرائت دعای جوشن کبیر و ادعیه خاص شب نوزدهم ماه مبارک رمضان پرداخته با مراسم قرآن به سرگذاشتن احیا برگزار کردند.


مراسم احیا شب‌های قدر با سخنرانی حجت‌الاسلام سالاری و مداحی مداحان حاج رامین نعیمی و حاج محمد الماسی‌پور در شبهای بیست و یک و بیست و سه قدر نیز در مسجد الغدیر دانشگاه برگزار است.


ارائه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در کنفرانس بین المللی


مقاله دکتر شهلا همدانی عضو هیات علمی واحد ابهر در سومین کنفرانس بین المللی علوم نانو و نانو تکنولوژی به صورت سخنرانی ارائه شد.


این کنفرانس بین المللی علوم نانو ونانو تکنولوژی در کشور ترکیه در تاریخ 3-2 جولای 2015 برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته