دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال ایران:

شانس سومی بلژیک بیش از انگلیس است

کارشناس فوتبال ایران گفت: شانس بلژیک برای کسب پیروزی در بازی رده‌بندی از انگلیس بیشتر است.
کد خبر : 295042

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه در تقابل تیم‌های بلژیک و انگلیس این بار کدامیک برنده خواهند شد، گفت: «اولین دیدار دو تیم جنبه تشریفاتی داشت و بدون شک هر دو تیم با بازیکنان تیم دوم‌شان وارد زمین شدند که بلژیک برنده شد اما این بار ماجرا فرق می‌کند و تیم‌های انگلیس و بلژیک حداکثر تلاش‌شان را می‌کنند تا برنده از زمین مسابقه بیرون بیایند.»


وی ادامه داد: «بلژیک پدیده جام جهانی به حساب می‌آید. تیمی که از بهترین‌ها تشکیل شده است. بازیکنان باهوش و لایق به همراه کادرفنی بسیار متخصص که توانست در این دوره از رقابت‌ها بازی‌های فوق‌العاده‌ای را از بازیکنان آماده و توانمند تیمش بگیرد. اسکلت اصلی تیم بلژیک در لیگ برتر انگلیس حضور دارند و جای افسوس دارد که این تیم نتوانست فینالیست رقابت‌ها شود. به نظرم این تیم می‌توانست دیدار فینال را با فرانسه برگزار کند ولی شرایط جدول مسابقات باعث شد تا در نیمه‌ نهایی این بازی برگزار شود.»


کارشناس فوتبال گفت: «بلژیک به خاطر آنکه تیمی خام بود و شخصیت تیمی لازم برای رفتن به فینال را نداشت به فرانسه باخت. تیمی که در تمامی پست‌ها از بازیکنان شاخصی بهره می‌برد و با ارائه فوتبال زیبا هیجان را به علاقمندان تلویزیونی غالب می‌کند، اگر دقت را سرلوحه کارش قرار دهد در تورنمنت‌های بعدی جام‌های قهرمانی را به دست خواهد آورد. نسل طلایی فوتبال بلژیک می‌تواند همواره باقی بماند و مشخص است که فدراسیون فوتبال این کشور با برنامه‌ریزی مدونی که انجام می‌دهد، در آینده می‌تواند تیمی مدعی را به دیدار حریفان مختلف به میدان بفرستد.»


وی با اشاره به تیم ملی انگلیس تصریح کرد: «گرت ساوت‌گیت تیم بسیار خوبی را روانه جام جهانی روسیه کرد و مزد بازی‌های خوب شاگردانش را گرفت. اگر میزان دقت انگلیس بیشتر بود، آنها فردا دیدار فینال را با فرانسه برگزار می‌کردند. در ترکیب تیم ساوت‌گیت جوانی و طراوت حس می‌شود و به طور حتم برابر بلژیکی که فوتبال زیبایی بازی می‌کند، شاهد دیداری تماشایی از سوی دو تیم خواهیم بود. به‌رغم آنکه انگلیس در این دوره از بازی‌ها نشان داده که یکی از بهترین‌ها بوده است، به نظرم شانس بلژیک برای کسب پیروزی در بازی امروز بیشتر خواهد بود.»


نامجومطلق درباره اینکه اگر بخواهد در هر پست بهترین بازیکن حاضر در جام جهانی را معرفی کند، کدام بازیکنان از سایرین بهتر بوده‌اند، تاکید کرد: «خیلی سخت است که بخواهیم بهترین‌ها را برگزینیم. من بازیکنان فوق‌العاده‌ای دیدم و در جامی که تک ستاره‌های شاخصی مانند لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا نتوانستند کار خاصی برای تیم‌شان انجام دهند.»


کارشناس فوتبال افزود: «به طور کلی تا اینجا در درون دروازه تیبو کورتوا از بلژیک، دانیل سوباسیچ از کرواسی و کسپر اشمایکل از دانمارک، در خط دفاعی ساموئل اومتیتی از فرانسه و دوماگوژ ویدا از کرواسی، در میانه میدان، کوین دی‌بروینه و ادن هازارد از بلژیک، انگولو کانته از فرانسه و لوکا مودریچ از کرواسی و در خط حمله کیلیان ام باپه از فرانسه و داگلاس کاستا از برزیل که مصدومیت مانع درخشش او شد را در میان بهترین‌های جام دیدم.»


وی در پایان در مورد اینکه به نظر در میان بازیکنان تیم ملی ایران کسی بود که با نمایش ویژه‌اش شایسته حضور در یکی از 4 لیگ معتبر اروپایی (اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و آلمان) باشد، اظهار کرد: «بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش که پیش از مسابقات انتظار می‌رفت درخشان‌تر بازی کنند، در حدی که باید ظاهر نشدند اما امید ابراهیمی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند خیلی خوب بودند که در میان آنها ابراهیمی صبر نکرد و به لیگ ستارگان قطر رفت. امیدوارم دو نفر دیگر به بازی در لیگ‌های عربی رضایت ندهد تا به پیشنهاد خوب اروپایی پاسخ مثبت بدهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته