دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 14:30
کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با آنا مطرح کرد:

تعمیق هم‌افزایی فکری در بعد امنیتی میان ایران و لبنان؛ از ثمرات پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: حزب‌الله با همکاری‌های فکری با ایران و استفاده از نظرات مستشاری جمهوری اسلامی، توانست تجربیات ایران را در حوزه‌ دفاعی به‌ کار بگیرد و هم‌افزایی خوبی میان کشورمان و لبنان برای حفظ امنیت منطقه به‌وجود آمد.
کد خبر : 304201

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل آثار امنیتی پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه گفت: جنگ 33 روزه معادلات موجود در خاورمیانه را به‌ نفع ملت‌های منطقه و به زیان رژیم صهیونیستی و دولت‌های غربی حامی او به‌کلی تغییر داد. پیروزی حزب‌الله افسانه شکست‌ناپذیری نظامی رژیم غاصب صهیونیستی را که بیش از نیم قرن ملت‌های منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده بود، باطل کرد. این افسانه هرگونه مقاومت در برابر تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها را ناممکن کرده بود و ملت‌ها را از آن باز می‌داشت. لذا این پیروزی اعتماد به‌نفس ازدست‌رفته ملت‌های منطقه را مجدداً احیاء کرد.


وی ادامه داد: همچنین از دیگر ثمرات پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه، برقراری امنیت کامل در لبنان است. در واقع پیش از آن رژیم صهیونیستی هرچند ماه یک‌بار به خاک لبنان تعدی می‌کرد و حتی تانک‌های صهیونیستی تا بیروت پیش می‌رفتند؛ اما پس از پیروزی حزب‌الله در این جنگ دیگر نظامیان صهیونیستی به خاک لبنان تعدی نکردند و زندگی در امنیت کامل را برای مردم لبنان به ارمغان آورد.


این کارشناس مسائل استراتژیک الگوبرداری از نحوه مقاومت حزب‌الله توسط مردم فلسطین را از آثار مثبت دیگر پیروزی در جنگ 33 روزه دانست و تصریح کرد: پیروزی حزب‌الله بر مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اثرگذار بود و پس از آن پیروزی‌های پی‌درپی در جنگ‌های 22 روزه، هشت روزه و 51 روزه حاصل شد و گروه‌های فلسطینی به این باور رسیدند که با تجهیزات و نیروی اندک می‌توان مقابل ارتش صهیونیستی ایستاد.


وی ادامه داد: پس از پایان جنگ 33 روزه، حزب‌الله به نیروی مقتدری تبدیل شد و توانست در عرصه نبرد سوریه برابر داعش به‌خوبی بجنگد و توانایی خود را در جنگ‌های شهری به نمایش بگذارد.


قنادباشی در پایان افزود: حزب‌الله با همکاری‌های فکری با ایران و استفاده از نظرات مستشاری جمهوری اسلامی، توانست تجربیات کشورمان را در حوزه‌ دفاعی به‌ کار بگیرد و هم‌افزایی خوبی میان ایران و لبنان برای حفظ امنیت منطقه به‌ وجود آمد.


انتهای پیام/4003/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته