دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 13:44

اولین آزمون شاگردان کی‌روش در راه جام ملت‌ها

تیم ملی ایران در اولین دیدار پس از جام جهانی و در راه آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا، امروز به دیدار ازبکستان می‌رود.
کد خبر : 310470

به گزارش خبرنگار گروه ورزرشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران ساعت 19:30 امروز در دیداری دوستانه به مصاف ازبکستان می‌رود. این دیدار اولین مسابقه تدارکاتی در راه جام ملت‌‌های 2019 آسیا است. دیدارهایی که در کشور امارات برگزار می‌شود و بدون تردید کشورهای زیادی هستند که برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی در آن تلاش خواهند کرد. در میان این کشورها ژاپن، ایران، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان بیش از سایرین شانس برای قهرمانی دارند و البته که نمایش خوب تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه، این امید را به مردم داده است تا اولین قهرمانی پس از انقلاب در جام ملت‌ها، برای ایران رخ دهد.


کارلوس کی‌روش در اردوی جدید تیم ملی ترکیبی از بازیکنانی که با خود به روسیه برد و بازیکنان لیگ برتر را دعوت کرده تا آنها را مورد محک قرار دهد. بدون تردید در شرایطی که سه ماه تا شروع جام ملت‌ها باقی‌ ماند، کی‌روش تغییر آنچنانی در ترکیب تیمش ایجاد نخواهد کرد، چرا که در جام‌جهانی عملکرد تیم ملی قابل قبول بود. کی‌روش تنها تغییری که بدون تردید در ترکیب تیم ملی ایجاد می‌کند، در بخش حمله است. ضعف گل‌زنی ایران در جام جهانی مشهود بود و نیاز است تا برابر حریفان تیم ملی در جام ملت‌ها، میانگین گل‌های زده افزایش پیدا کند.


در فهرست تیم ملی سیدحسین حسینی، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، صادق محرمی، علی کریمی و علی قلی‌زاده بازیکنان جدیدی هستند که در جام‌جهانی حضور نداشتند. البته قلی‌زاده با تیم ملی به روسیه رفته بود و در تمرین‌ها هم حضور داشت اما جزء 23 نفر اصلی نبود. با نگاهی به نفرات جدید به این نتیجه می‌رسیم که کی‌روش، هنوز به مهاجم جدیدی اعتماد نکرده و به‌رغم نبود سردار آزمون، از کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی و سامان قدوس دعوت کرده است. بدون تردید سرمربی پرتغالی تیم ملی این نکته را مدنظر دارد که در جام ملت‌ها، تیمش در بخش هجومی باید مؤثرتر عمل کند تا بتواند به جام قهرمانی نزدیک شود.


ازبکستان در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در فوتبال داشته و در انتخابی جام‌جهانی روسیه هم‌گروه ایران بود. آنها برخلاف انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، نتوانستند برابر ایران به پیروزی دست پیدا کنند و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر همواره مغلوب تیم کی‌روش شده‌اند، قصد دارند تا در بازی دوستانه امروز با شکست ایران، طلسم ناکامی مقابل ملی‌پوشان کشورمان را بشکنند.


تیم ملی ایران که در هر پست دو تا سه بازیکن آماده را دارد، در راه آماده‌سازی جام ملت‌‌ها، باید ضعف‌هایی که باعث شد نتواند همچون ژاپن به جمع 16 تیم برتر جهان صعود کند را برطرف کند. کی‌روش توانسته سازمان دفاعی ایران را منسجم کند و شکی نیست که باید توان خط میانی و به‌خصوص خط حمله کشورمان را افزایش دهد. بدون کوچکترین اغماضی باید گفت اگر قدرت تهاجمی ایران در جام‌جهانی همانند ژاپن یا کره‌جنوبی بود، برای اولین بار صعود به مرحله یک‌هشتم‌ نهایی رقم می‌خورد. حالا هم اگر دوست داریم که پس از جام ملت‌ها، حسرت فرصت‌های از دست رفته را نخوریم، باید توان گل‌زنی‌مان افزایش پیدا کند. دیدار با ازبکستان اولین آزمون کی‌روش و شاگردانش در راه جام ملت‌ها است تا نشانه‌هایی از شوق بیشتر فوتبال ملی ایران برای رسیدن به گل‌های بیشتر دیده شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته