دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با آنا:

طلافروشان با التهابات ارزی ضرر کردند/ قدرت خرید مردم در بازار طلا کم شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت طلا و جواهر در کشور دارد، گفت: نوسانات ارزی برای طلا‌فروشان هم موجب خسارت شد.
کد خبر : 316584
محمدولی- طلا.jpg

آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه نرخ طلا و جواهر در ایران متاثر از قیمت ارز در بازار است گفت: جو روانی و نوسانات شدید ارزی موجب شده است تا مردم نسبت به خرید و فروش طلا و نقره و جواهر در ایران با سردرگمی روبه‌رو شوند. 

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نوسان نرخ ارز و طلا در کشور موجب سود کلان طلا‌فروشان می‌شود، گفت: باید به این واقعیت مهم اشاره کرد که نوسانات ارزی جز خسارت برای طلا‌فروش ثمره دیگری ندارد. 

محمدولی گفت: وقتی طلا‌فروشی یک نوع طلا را به یک قیمت مشخص می‌فروشد و فردا باید همان طلا را گران‌تر از روز گذشته بخرد به‌طور قطع ضرر خواهد کرد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: عدم قدرت خرید مردم در خرید طلا و جواهر همزمان با نوسانات ارزی خسارت دیگری است که به طلا‌فروشان در بازار امروز وارد شده است. 

وی افزود: پایین آمدن قدرت خرید مردم در بازار طلا و جواهر موجب می‌شود تا طلا‌فروشان گران بخرند و نتوانند به اندازه معقول برای فروش یک قطعه طلا سود کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت طلا و جواهر در کشور دارد،گفت: نوسانات ارزی برای طلا‌فروشان هم موجب خسارت شده است.

انتهای پیام/4083%

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
۰
مردم قدرت خرید هیچ چیز را ندارند
هلدینگ شایسته