دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گرامی مطرح کرد:

تولید محصول ارگانیک با بسته‌بندی مناسب در دانشگاه آزاد ارومیه

مسئول واحد فناور ارمغان پاک طبیعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از تولید محصول ارگانیک همراه با بسته‌بندی مناسب و عرضه مستقیم در این واحد فناور خبر داد.
کد خبر : 325837
4235c436-8b4f-4ad7-a01c-a69def112784.jpg

فرزاد گرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: واحد فناور ارمغان پاک طبیعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با در اختیار داشتن متخصصان امر کشاورزی ارگانیک و با توجه به تجربه چندین ساله در زمینه بازار فروش این‌گونه محصولات، نیاز امروز بازار مصرف‌کنندگان را شناسایی کرده و تمرکز خود را بر تولید برخی از محصولات پرمصرف همچون حبوبات سالم و ارگانیک بنا نهاده است.


وی افزود: تولید محصول ارگانیک همراه با بسته‌بندی مناسب و عرضه مستقیم آن می‌تواند همراه با نوآوری در توزیع محصول، اعتماد لازم در این زمینه را ایجاد کند که مرکز رشد و فناور واحد ارومیه در این راستا گام‌های مؤثری برداشته است.


مسئول واحد فناور ارمغان پاک طبیعت واحد ارومیه خاطرنشان کرد: این هسته فناور دارای چهار سال تجربه عملی در زمینه عرضه و توزیع محصولات ارگانیک و سالم در سطح آذربایجان غربی است؛ بنابراین در این مقطع زمانی، پس از نیازسنجی کامل بازار موجود در استان و کشور اقدام به فعالیت در زمینه تولید این‌گونه محصولات کرده است.


گرامی با بیان اینکه با توجه به آمار و ارقام بازار مصرف و سطح زیر کشت محصولات ارگانیک و سالم (با استناد به منابع معتبر آماری همچون موسسه آیفوم و انجمن ارگانیک ایران) گویای استقبال عموم جامعه نسبت به مصرف محصولات غذایی سالم و ارگانیک است تصریح کرد: برخود وظیفه دیدیم در این شرایط حساس، با حمایت مسئولان واحد ارومیه به این موضوع ورود کنیم.


وی با اشاره به محصولات تولیدشده سالم یا IPM تولید شده در مزارع و باغات تحت مدیریت واحد فناور ارمغان پاک طبیعت گفت: عدس، نخود، انگور، ماش سیاه، لوبیا چیتی، آرد گندم و بلغور گندم ازجمله محصولات تولید شده هستند که با توجه به اصول کشاورزی اکولوژیک تولید می‌شوند.


مسئول واحد فناور ارمغان پاک طبیعت واحد ارومیه عنوان کرد: آغاز فعالیت این واحد برای سه نفر به‌صورت مستقیم و پنج نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است که پیش‌بینی می‌شود با توسعه بازار فروش و افزایش تنوع محصولات برای افراد بیشتری شغل ایجاد شود.


این دکترای کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده این واحد فناور افزود: اکنون واحد فناور با گذشت زمان بسیار کم از آغاز فعالیت موفق به دریافت گواهی محصول سالم یا IPM برای چهار محصول شده و در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌شود، سایر محصولات مدیریت شده در این واحد گواهی‌های لازم برای محصول سالم را اخذ کنند.


گرامی بیان کرد: اهداف و برنامه‌های این واحد مشتمل بر برنامه‌ریزی است که با توجه به نیاز بازار هدف اولویت‌بندی شده‌اند.


مسئول واحد فناور ارمغان پاک طبیعت واحد ارومیه تأکید کرد: «در نخستین قدم (پس از تولید و بسته‌بندی محصولاتی که از ابتدای سال مدیریت شده‌اند) این واحد در نظر دارد در صورت مساعدت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه اقدام به تولید و عرضه محصولات مورد نیاز روزانه ازجمله سبزیجات و صیفی‌جات بدون مصرف کود و سموم شیمیایی و نان سبوس‌دار کند و در ادامه نیز با سنجش شرایط بازار، تنوع محصولات افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته