دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 11:05
سرلشکر باقری:

آموزه‌های قرآنی پشتوانه اقتدار و اوج‌گیری نیروهای مسلح است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ترویج فرهنگ انس با قرآن را یک وظیفه الهی، اسلامی، انقلابی و سازمانی توصیف کرد و گفت: تعالیم و آموزه‌های قرآنی پشتوانه پیشرفت است.
کد خبر : 383200
457611_233 (1).jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در نشست با مسئولان و دست‌اندرکاران امور قرآنی این ستاد، با تأکید بر اینکه هدف از بعثت انبیا و پیامبران الهی، آشنا کردن مردم با عبودیت و شناخت خداوند و طریق و سبک زندگی مطلوب فردی و اجتماعی و حیات طیبه است، اظهار کرد: قرآن کریم صادق‌ترین گفتار، رساترین موعظه و برنامه کامل برای هدایت بشر به سوی سعادت و درمان هر دردی است و عمل به قرآن رشته ارتباط انسان با خداوند را محکم و از هم ناگسستنی می‌سازد.


وی افزود: در واقع قرآن «حبل‌المتین» و ریسمان محکم الهی است که تمسک به آن، هدایت انسان‌ها و دوری گزیدن آن‌ها از گمراهی و ضلالت را تضمین می‌کند.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تمسک به قرآن و عترت را ضامن سعادتمندی انسان قلمداد و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات محکم موجود، «ثقل اکبر» یعنی همان قرآن کریم و «ثقل اصغر» یعنی عترت و اهل بیت پیامبر (علیهم‌السلام) از هم جداناپذیر هستند تا در حوض کوثر بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام وارد شوند.


باقری گفت: فهم این قرآن شریف که نور هدایت و صراط مستقیم الهی و جداکننده بین حق و باطل است، بدون اهل بیت (علیهم‌السلام) ممکن نمی‌شود و بر اساس آنچه از روایات و احادیث فهمیده می‌شود، قرآن در هنگام سختی‌ها یاری‌بخش انسان و راه خلاصی و نجات او از فتنه‌های زمانه است.


وی تصریح کرد: در عرصه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و مشکلات ناشی از آن که مردم و کشور عزیزمان امروز با آن مواجه هستند، باید از تعالیم دینی و قرآنی مدد جوییم و الگوی صبر و مقاومت قرآنی را برای عبور از سختی‌ها در دستور کار خود قرار دهیم.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرآن را دروازه علم‌آموزی و هدایتگر بشریت برای عبور از موانع، چالش‌ها و سختی‌های فراروی سعادت و رستگاری جوامع توصیف کرد و با تأکید بر ضرورت تعمق در قرآن و مذموم بودن تفسیر به رأی آیات آن یادآور شد: مشکلات امروز جوامع و کشور‌های اسلامی عدم عمل به قرآن است و شکل‌گیری فتنه گروه‌های تکفیری و پدید آمدن داعش در حقیقت ناشی از قشری‌نگری و تفسیر به رأی قرآن کریم توسط دشمنان اسلام ناب و انسان‌های شقی و منحرف است.


وی توجه به قرآن و معارف قرآنی در نیرو‌های مسلح را امری مهم و در زمره اولویت‌های دائمی و مستمر مجموعه سازمان‌ها و نیرو‌های مدافع انقلاب و کشور محسوب و تأکید کرد: فراگیری و ارتباط ظاهری با قرآن، دریچه‌ای به سوی عمل به قرآن و تدبر در قرآن است؛ لذا انس با قرآن و حرکت در مدار و مسیر آن و تلاش در ترویج و عینیت بخشیدن به معارف قرآنی در نیرو‌های مسلح بایستی روز به روز توسعه یابد تا نسل جدید نیرو‌های مسلح مطابق با معیار‌های قرآن تربیت شوند.


باقری با قدردانی از همت و تلاش مربیان و اساتید قرآنی ستاد کل نیرو‌های مسلح و تأکید بر اینکه عزیزان باید خود نمونه و الگوی کارکنان در انس با قرآن و عمل به آن باشند، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که در سایه‌سار یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و در چنین فضا و محیطی با مدیریت و برنامه‌ریزی هوشمندانه و عالمانه و اخلاص و توکل به خدا و آموزه‌های قرآنی باید راه‌ها و روش‌های جذب به قرآن در نیرو‌های مسلح، توسعه یابد و ترغیب به صوت خوش، داستان‌های قرآنی، فهم عمیق قرآن و پیوند دادن تاریخ و جغرافیای امروز جهان اسلام و ایران اسلامی و بلکه جامعه بشریت با حقایق و درس‌های قرآنی، حرکت به سمت رفتار قرآنی را تعمیق بخشید.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ترویج فرهنگ انس با قرآن را یک وظیفه الهی، اسلامی، انقلابی، ملی و سازمانی برای نیرو‌های مسلح توصیف و تأکید کرد: تعالیم و آموزه‌های قرآنی پشتوانه سلامت، پیشرفت و اقتدار و اوج‌گیری نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مأموریتی است؛ لذا فرماندهان و سازمان‌های نیرو‌های مسلح باید تولید نسل قرآنی و ولایی را با فراهم‌سازی ظرفیت‌ها و بستر‌های لازم مورد اهتمام مضاعف قرار داده و توصیه‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در این راستا را نصب‌العین خود قرار دهند.


انتهای پیام/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته