دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 16:32
مفرحی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی در 37 سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است

استاد دانشگاه خلیج فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در 37 سال گذشته بسیار موفق عمل کرده و در سال‌های اخیر از نظر علم و فناوری رشد خوبی داشته است.
کد خبر : 397226
976.jpg

مسعود مفرحی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ایام سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی با رویکرد فرهنگی بوده و توجه به آموزش عالی به‌خصوص در کوتاه‌مدت که زیرساخت‌های آن در سال‌های نخست انقلاب وجود نداشت، با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد.


وی افزود: این دانشگاه در 37 سال گذشته بسیار موفق عمل کرده و بدون تکیه بر بودجه عمومی کشور و صرفاً از طریق درآمدهای اختصاصی که آن هم متمرکز بر شهریه‌های دانشجویان بوده، اداره می‌شود. همچنین این دانشگاه در سال‌های اخیر از نظر علم و فناوری رشد خوبی داشته است.


استاد دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها به جای اینکه هزینه اجاره‌خانه یا خوابگاه دانشجویی دانشگاه دولتی در شهرهای دور را برای فرزندان خود بپردازند، به دانشگاه آزاد اسلامی در شهر خود روی آورده و با پرداخت شهریه معقول، فرزند خود را در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام می‌کنند.


مفرحی تصریح کرد: برای برخی از مردم، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به‌دلیل ظرفیت محدود و یا شغلی که داشتند مقدور نبود، بنابراین تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های ابتدایی دهه 60 با استقبال عمومی مردم روبرو شد؛ دانشگاه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که از طریق بودجه‌های دولتی اداره نمی‌شود و از راه پرداخت شهریه از سوی مردم و مراکز اقتصادی وابسته که به جامعه خدمات ارائه می‌کنند، اداره می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از حیث مقایسه با دانشگاه‌های غیردولتی در خارج از کشور اهمیت داشت، افزود: این دانشگاه در ابتدا با نواقصی همراه بود اما به‌تدریج با رشد و توسعه، این نواقص برطرف شد و امروز شاهد هستیم که اعضای هیئت‌علمی و فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استانداردهای لازم است.


استاد دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: دانشگاه‌های مطرح دنیا بیشترین تأثیرشان را در جامعه پیرامونی خودشان گذاشته‌اند؛ دانشگاه‌های موفق جهان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی به‌صورت خلاقیت‌محور عمل کرده و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت حل مسائل کشور خود سوق داده‌اند.


مفرحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نحوه عملکرد سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر اساس رابطه مستحکم با عموم اقشار جامعه بوده اگر بتواند با جهت دادن به پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت حل مسائل کشور گام‌های مؤثری بردارد، بدون تردید شاهد رشد توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.


انتهای پیام/4107/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته