دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 14:02

افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه شریف در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب 6 رتبه اول، 6 رتبه دوم و چهار رتبه سوم در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور شدند.
کد خبر : 414073
156491843.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب ۶ رتبه اول، ۶ رتبه دوم و چهار  رتبه سوم در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور شدند.


دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانستند در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که همه ساله با هدف كشف استعدادهای درخشان دانشجويان كشور و تشويق و ترغيب آنها به مطالعه و تحقيق در دوران تحصيل و ايجاد فرصت‌های مناسب برای اعتلای علمی آنان برگزار می‌شود، عناوین نخست را به خود اختصاص دهند.


 سید محمدحسین شریفی کلهرودی، امین محرمی پور، آراد نصیری و مجید زاهدیان چهار دانشجوی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف بودند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول، دوم، چهارم و پنجم رشته فیزیک شدند.


دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز با کسب عناوین اول تا پنجم این المیپاد خوش درخشیدند. محمدرضا دانشور املی، امیر کیوان محتشمی، فربد اکباتانی، سروش عبادیان و آرین تاجمیر ریاحی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم رشته مهندسی کامپیوتر را به خود اختصاص دادند.


در رشته ریاضی نیز رتبه‌های اول، دوم و چهارم به دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف اختصاص یافت و علی دائی نبی رتبه اول، مجتبی زارع بیدکی رتبه دوم و علی پیرحسینلو رتبه‌ی چهارم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.


رتبه اول و دوم رشته شیمی نیز در دستان دانشجویان دانشکده شیمی دانشگاه قرار گرفت و کسری اثنی عشری و مهدی عصاری موفق شدند دو مدال طلا و نقره‌ی این دوره از المپیاد شیمی را به دست آورند. در رشته مهندسی مکانیک نیز علیرضا درزی و محمد فتحی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم شدند.


احسان پژوهشگر در رشته آمار موفق به کسب عنوان نخست و مدال طلای بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی شد. همچنین سبا کریمی رتبه اول رشته مهندسی مواد و متالوژی، محمدعلی کاشانی رتبه دوم رشته مهندسی عمران، امیرحسین افشارراد رتبه سوم رشته مهندسی برق، محمدعلی نقدی نسب رتبه چهارم رشته مهندسی شیمی را کسب کردند.


در رشته علوم اقتصادی نیز سیدمحسن روحانی و سیدجواد کاشی‌زاده از دانشگاه صنعتی شریف رتبه‌ی سوم و چهارم این رشته را به خود اختصاص دادند. نتایج رشته مهندسی صنایع تاکنون اعلام نشده است.


بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی در روزهای سوم و چهارم مردادماه سال جاری با حضور بیش از یک هزار و 200 دانشجو در محل پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در دوره‌ قبلی المپیاد موفق شدند با کسب چهارده مدال، رتبه‌ی نخست بیست و سومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور را به خود اختصاص دهند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته