دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1398 - 09:53

فعالیت‌های گوگل زیر ذره‌بین کمیسیون اروپا

گوگل یک بار دیگر درباره شیوه‌های گردآوری داده خود توسط کمیسیون اروپا مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر : 447652
google-485611_1280.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فون آرنا، گوگل تقریباً در همه جنبه‌های زندگی دیجیتال ما ورود کرده است و این موضوع به گوگل قدرت بزرگی می‌دهد. اما قدرت زیاد مسئولیت بزرگ نیز به دنبال دارد. و در مورد گوگل، مسئولیت این است که نه تنها اطلاعات کاربران خود را ایمن نگه دارد بلکه خود را از جمع‌آوری بیش از حد آن باز دارد.


چک کردن گوگل کار ساده‌ای نیست اما مؤسسه‌ای وجود دارد که هنگام مراجعه به این غول فناوری، با دقت و ظرافت کار خود را انجام می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، هرگز تردید نمی‌کند. بله ما در مورد کمیسیون اروپا صحبت می‌کنیم. رویترز گزارش داد که رگولاتوری اروپا یک بار دیگر فعالیت‌های گوگل را زیر ذره‌بین قرار داده است.



کمیسیون اروپا به‌عنوان بخشی از تحقیقات اولیه خود، پرسشنامه‌هایی را به گوگل ارسال کرده است. این کمیسیون به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره جمع‌آوری و استفاده از داده‌های گوگل در رابطه با خدمات جستجوی محلی (اروپا)، تبلیغات آنلاین، مرورگرهای وب و سایر موارد است. هدف این است که این کمیسیون در مورد چگونگی کسب درآمد گوگل از داده‌های خود و اینکه آیا این کسب درآمد مطابق قوانین اتحادیه اروپا است، اطلاعات بیشتری کسب کند.


اگر به نظر برسد که گوگل کار نادرستی انجام می‌دهد، واکنش و بازنگری‌هایی را در پی خواهد داشت. کمیسیون اروپا قبلاً گوگل را میلیارد‌ها دلار جریمه كرده است و این شرکت را مجبور کرده است برخی از شیوه‌های خود را در اروپا تغییر دهد تا از خسارات بیشتر جلوگیری كند. همچنین یافته‌های کمیسیون اروپا به طور عمومی به اشتراک گذاشته می‌شود و سایر نهادها در سراسر جهان (اگر موضوع غیرقانونی در حوزه‌های قضایی‌شان اتفاق بیوفتد) می‌توانند از آن اطلاعات برای شروع تحقیقات خود یا تحمیل مجازات‌ها و تحریم‌ها استفاده کنند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته