دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1398 - 17:45
آیت‌الله قائم‌مقامی:

امیرکبیر خود را وقف خدمت به ایران و اسلام کرد/ از غربی‌ها دستور نمی‌گرفت

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرکبیر شخصیتی الهی داشت و خود را وقف خدمت به ایران و اسلام کرد.
کد خبر : 466305
441.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی امیرکبیر؛ امیر وقف که بعدازظهر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: امیرکبیر شخصیتی الهی داشت و خود را وقف خدمت به ایران و اسلام کرد. او تمام اموال خود را وقف کرد چراکه به حقانیت وقف اعتقاد داشت.


وی افزود: وقتی کسی در جایگاهی قرار می‌گیرد که با امور بندگان مرتبط است و درست و به حق عمل کند، خداوند نیز به وی علم، معرفت و شناخت می‌دهد. امیرکبیر قدم به قدم بالا رفت و پیشرفت کرد. از کار در امور اداری شروع کرد تا به بالاترین مقام کشوری یعنی نخست وزیری رسید. وی در هر جایگاهی نیز به درستی و به حق عمل کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امیرکبیر بنای کار  را به اصلاحات گذاشت و به معنای واقعی کلمه به‌دنبال اصلاح امور بود. امیرکبیر انسانی مصلح، متدین  و درستکار بود. یکی از دلایلی که غرب در آن دوران از وی ناراضی بود، این است که امیرکبیر از غرب دستوری چه مستقیم چه غیر مستقیم نمی‌گرفت.


قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: بسیاری از غرب زده‌ها فکر می‌کردند که باید ایدئولوژی و تکنولوژی را به طور کامل از غرب گرفت. در صورتی که این امر بسیار اشتباه است. تنها باید تکنولوژی آن هم به شکل گزینشی از غرب گرفته شود.


انتهای پیام/4118/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته