دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1399 - 13:01
دانشگاه برخط؛ آموزش الکترونیک ۵۵/ شجاع در گفتگو با آنا:

صرفه‌جویی در زمان دانشجو و ضبط کلاس‌ها از مزیت‌های آموزش مجازی است

مدرس آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه محتوای کلاس‌های مجازی ضبط می‌شود، دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام کلاس چند بار محتوای آموزشی را تماشا کنند و یادگیری خود را بهبود ببخشند.
کد خبر : 486191
11551562_512.jpg

سونیا شجاع در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و آموزش‌ها باید از طریق مجازی دنبال شود.
وی افزود: نرم‌افزارهای اینترنتی بسیاری برای برگزاری کلاس‌ها از طریق وب‌کنفرانس در دسترس بوده که دارای امکانات خوب و کافی برای آموزش است و اغلب این نرم‌افزارها فضایی را فراهم می‌کنند که مدرس می‌تواند به‌راحتی فایل‌های آموزشی را با دانشجویان به اشتراک بگذارد و به‌صورت صوتی و تصویری با دانشجویان ارتباط برقرار کند و دانشجویان نیز می‌توانند سوالات خود را به صورت نوشته یا صوت در حین کلاس مطرح کنند.
مدرس آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کار کردن با سایت‌ها و نرم افزارهای برگزاری وب‌کنفرانس‌ها عموماً راحت است، گفت: در این نرم‌افزارها نیازی نیست که دانشجویان دانش بالایی در ارتباط با کامپیوتر داشته باشند و نرم‌افزار از طریق کامپیوتر شخصی یا تلفن همراه هوشمند قابل نصب است.
شجاع تصریح کرد: برای بهره‌مندی از کلاس‌های مجازی دارا بودن اینترنت پرسرعت و یک کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه هوشمند الزامی است. بهتر است کلاس‌های مجازی دارای یک پشتیبان فنی باشند که دانشجویان بتوانند در صورت وجود اشکال فنی در سیستم با پشتیبان در تماس باشند و مشکل را برطرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی مزایای متعددی دارد که یکی از آن‌ها صرفه جویی در زمان دانشجویان است؛ دانشجویان دیگر زمانی را صرف رفت‌وآمد به کلاس نمی‌کنند و به‌راحتی می‌توانند در منزل از آموزش‌ها بهره‌مند شوند. معمولاً اتلاف وقت در طول کلاس‌های مجازی کمتر از کلاس‌های حضوری است و از آنجایی که غالباً محتوای کلاس‌های مجازی ضبط می‌شود، دانشجویان می‌توانند مجدداً بعد از اتمام کلاس چند بار محتوای آموزشی را تماشا کنند و یادگیری خود را بهبود ببخشند، کاری که در آموزش حضوری به این شکل امکان‌پذیر نیست.
این مدرس ادامه داد: مشکلی که در حین آموزش مجازی برای برخی از دانشجویان ممکن است ایجاد شود، قطعی یا کاهش سرعت اینترنت آن‌هاست و اگر محتوای کلاس ضبط شود و سپس لینک دسترسی به محتوای ضبط شده در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، تا حد زیای می‌تواند این مشکل را مرتفع کند‌.
شجاع درباره آزمون EPT گفت: آزمون EPT اسفندماه ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و به ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ موکول شد اما با توجه به ادامه داشتن کرونا و شرایط بحرانی ناشی از آن، آزمونEPT اردیبهشت‌ماه نیز مجددا لغو شد و تاریخ بعدی آزمون EPT هنوز اعلام نشده است؛ این آزمون ۱۰۰ سوال دارد و شامل لغات، گرامر، درک مطلب و کلوز تست بوده و نمره قبولی در این آزمون، 50 است. با توجه به اینکه ۴۰ درصد این آزمون مربوط به بخش گرامر بوده که بسیار تکنیکی است، دانشجویان باید مهارت‌‌های گرامر را به خوبی یاد بگیرند و با تست زدن زیاد، مهارت خود را در تکنیکی پاسخ دادن به سوالات گرامر تقویت کنند.
وی ادامه داد: در ارتباط با بخش لغات آزمون EPT نیز اخیراً بیشتر سوالات این بخش از کتاب لغات ضروری تافل و لغات پایه طرح می‌شود؛ سوالات درک مطلب تا حدی تکنیکی است، البته برخی سوالات را با تکنیک و صرف زمان کم می‌توان پاسخ داد که لازمه آن دانستن تکنیک‌های درک مطلب است.
مدرس آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از سوالات نیاز به درک و دید کلی راجع به متن مطرح شده دارد. همچنین بخش کلوزتست تلفیقی از لغات و گرامر است که به‌تازگی طراحان، تعداد سوالات گرامر کلوز تست‌ها را کمتر کرده و بیشتر سوالات این بخش، در ارتباط با لغات مطرح می‌شود که عموماً نیز از لغات پایه استفاده می‌شود. آزمون EPT، آزمون خیلی سختی نیست و دانشجویان می‌توانند با فراگیری تکنیک‌ها، برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه، آن را با موفقیت پشت سر بگذارند.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته