دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1399 - 00:02
نماینده حماس در گفتگو با آنا:

پیام هنیه به رهبر انقلاب اسلامی در راستای وحدت در برابر صهیونیست‌هاست/پاسخ موشکی به اشغالگری

نماینده حماس گفت: تبادل پیام میان رهبران مقاومت ازجمله پیامی که اسماعیل هنیه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرد، در چارچوب تقویت محور مقاومت و وحدت‌رویه در راستای مواجهه با دشمن مشترک صهیونیستی است.
کد خبر : 500271

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خالد قدومی روز شنبه در دیدار حجت‌الاسلام شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیام اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را برای انتقال به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی تقدیم وی کرد.




بیشتر بخوانید:


نامه مهم اسماعیل هنیه به سید حسن نصرالله




مقام معظم رهبری در نامه‌ای در پاسخ به هنیه نوشتند: مرقومه جنابعالی درباره تحولات اخیر در عرصه فلسطین عزیز را با دقت ملاحظه کردم. از اینکه جنبش مقاومت فلسطین با مجاهدت و ایستادگی خود در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی موجبات ضعف و ناکامی آن‌ها را فراهم آورده و در مقابل، عزت و سربلندی امت اسلامی را باعث شده است، خداوند متعال را شکر می‌گزارم و از شما مجاهدان شجاع تشکر و قدردانی می‌کنم.


ایشان فرمودند: دشمن زبون که در عرصه میدانی شکست‌های غیرقابل‌جبرانی متحمل شده است، راهبرد توسعه‌طلبی خود و تضییع حقوق مسلم فلسطینی‌ها را ابتدا با فشار اقتصادی و محاصره غزه مظلوم و آن‌گاه با نیرنگ مذاکره و طرح صلح و سازش دنبال می‌کند، ولی جریان مقاومت و ملت شجاع فلسطین با منطق، عقل و تجربه تهدید و تطمیع آن‌ها را برنتافته و همچون گذشته با ایستادگی مثال‌زدنی خود مسیر عزت و شرف را رقم زده و از این پس هم در همین صراط مستقیم حرکت خواهد کرد. ان‌شاءالله قطعاً حفظ هوشیاری، وحدت و یکپارچگی مردم و جریان‌های فلسطینی در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمن مؤثر بوده و جلب نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.


رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته به حکم وظیفه دینی و انسانی و مبتنی بر اصول ارزشی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استیفای حقوق آنان و همچنین دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دریغ نخواهد کرد. امیدوارم پروردگار متعال بر عزت و قدرت شما بیفزاید.


همچنین اسماعیل هنیه در نامه‌ای به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار وحدت‌ رویه و تلاش برای مقابله با الحاق کرانه باختری و طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» شد و درباره خطرهای مربوط به اجرای طرح الحاق کرانه باختری برای فلسطین و منطقه هشدار داد.


پیام اسماعیل هنیه در چارچوب پیام به رهبران مقاومت بود


خالد قدومی، نماینده حماس در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره ارسال پیام هنیه به رهبر انقلاب اسلامی گفت: پیام اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب در چارچوب ارسال پیام به رهبران مقاومت، مسئولان و رؤسای جریان‌های عربی و اسلامی با هدف تبیین اوضاع و تحولات موضوع فلسطین و به‌ویژه در بازه زمانی حساس کنونی که موضوع فلسطین در گذر از مرحله معامله قرن و طرح الحاق سرزمین‌های اشغالی به کرانه باختری است، انجام شد.


بازدید نماینده حماس خالد قدومی از خبرگزاری آنا


وی افزود: ویژگی ارسال پیام هنیه به ایران در این است که جمهوری اسلامی بخش لاینفکی از محور مقاومت در درگیری‌های درازمدت با دشمن صهیونیستی به‌شمار می‌رود. از لحاظ تهدیدات امنیتی بر کسی پوشیده نیست که دشمن صهیونیستی به مرزهای فلسطین تجاوز کرده است، تا حدی که کشورهای عربی و اسلامی نیز بر آن تأکید کرده‌اند. آن‌ها امروز با کمال وقاحت به جنایت‌های خود علیه جمهوری اسلامی و اقدامات تخریبی‌شان اعتراف می‌کنند. طبعاً تبادل پیام میان رهبران مقاومت ازجمله پیامی که هنیه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرستاد، در چارچوب تقویت محور مقاومت و وحدت‌رویه در راستای مواجهه با دشمن مشترک صهیونیستی و مبارزه در جبهه حق است.


نماینده حماس در تهران درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تلاش مقاومت برای همراه  کردن مراجع و علمای دینی با جریان مقاومت برای مقابله با طرح الحاق، عنوان کرد: یکی از ابعاد پیام هنیه به رهبر انقلاب در زمینه فعال‌سازی عرصه‌های مختلف در سطوح دولتی، مراجع تقلید، سیاسی، رسانه‌ای و دیپلماتیک است تا همگان مسئولیت‌های خود را در قبال موضوع فلسطین بپذیرند و عزم‌شان را برای مبارزه با دشمن مشترک صهیونیستی جزم کنند.


قدومی گفت: یکی از جنبه‌های ارسال پیام هنیه به رهبر انقلاب به‌وسیله دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این است که به‌طور ضمنی بر پررنگ شدن نقش مرجعیت و علمای دینی ایران تأکید شود.



مرجعیت باید همچون گذشته به موضوع فلسطین اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، مردم را به حمایت و تلاش در راستای موضوع فلسطین وادارد و خطر تهدیدات رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام را تبیین کند.



وی افزود: پیام اسماعیل هنیه به مراجع ایران این است که آن‌ها نقشی محوری دارند و همچنین نخبگان ایرانی فارغ از طیف‌های سیاسی، علمی، دینی و رسانه‌ای باید به تأثیرگذاری بر مردم در موضوع فلسطین اهتمام داشته باشند، برایشان از مظلومیت ملت فلسطین بگویند و نسبت به خطر صهیونیست‌ها که کل امت اسلام را تهدید می‌کنند، هشدار دهند.


گرایش مقاومت فلسطین به اصول انسانی


خالد قدومی درباره اظهارات اخیر اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی حماس که گفته بود «اسرائیل در صورت اجرای طرح الحاق توان موشکی مقاومت فلسطین را مشاهده خواهد کرد»، عنوان کرد: موضوعی که ما در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر آن تأکید می‌کنیم، گرایش به اصول انسانی در سطح بین‌المللی است و حتی خواهان احقاق حقوق بشر هستیم و از انسانیت سخن می‌گوییم.


بازدید نماینده حماس خالد قدومی از خبرگزاری آنا


قدومی گفت: متأسفانه آنچه شاهدیم این است که دشمن صهیونیستی این لحن را نمی‌فهمد و باید با آنها با زبان زور سخن گفت. متأسفانه نهادهای بین‌المللی ازجمله سازمان ملل متحد با ادوات و مؤسسات زیرمجموعه خود نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را به احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی مجبور کنند. دشمن صهیونیستی همچنان به اشغالگری در خاک قانونی فلسطین ادامه می‌دهد و طرح‌هایشان از جمله طرح الحاق و ... در راستای نقض قوانین بین‌المللی است.


وی افزود: طبعاً ما در فلسطین و محور مقاومت، راهی جز مقاومت نداریم و بنابراین دائماً می‌گوییم مقاومت تنها راهی است که می‌توانیم از رهگذر آن، دشمن خود را رام کنیم. ما خواهان قتل فرزندان، زنان و مردان‌مان نیستیم و انهدام خانه‌هایمان را نمی‌پذیریم، ولی متأسفانه جهان نمی‌تواند پیام صلح‌آمیز ما را درک کند و به دشمن صهیونیستی برای تبعیت از آن فشار بیاورد؛ بنابراین حق مشروع ماست که با هر آنچه در اختیار داریم و می‌توانیم، از جمله سلاح، مقاومت جامع دیپلماتیک و ابزارهای اقتصادی از حق خود دفاع کنیم.


قدومی گفت: حق ما و کل مظلومان عالم است که با هر چه در اختیار دارند در برابر اشغالگری دشمن صهیونیستی بایستند و مقاومت کنند. همان‌طور که بارها گفته‌ایم ما از همه نوع ابزار قدرت سود می‌جوییم تا آن‌ها را به احترام گذاشتن به حق خود و عقب‌نشینی از سرزمین خود مجبور کنیم.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته