دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 12:19
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران:

مردم طبقات پایین جامعه بیشتر دچار سوختگی می‌شوند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران عنوان کرد: متاسفانه سوختگی بیشتر در طبقات پایین جامعه رخ می‌دهد و با توجه به هزینه‌های زیاد درمان این دسته از مردم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی سقوط بیشتری می‌کنند. بنابراین باید بیشتر به این حوزه توجه شود.
کد خبر : 5471

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر علیرضا زالی در چهارمین همایش کشوری سوختگی که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، بحث سوختگی را یکی از مشکلات نظام سلامت کشور دانست و گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های عمومی کشور باید به بخش سوختگی تعلق گیرد.


وی با اعلام اینکه میزان سوختگی در ایران بالا است، افزود: مرگ و میر ناشی از سوختگی نیز در کشور با سیر متفاوتی از میزان مرگ و میر در دنیا حرکت می‌کند.


زالی با اظهار تاسف از اینکه سوختگی بیشتر در طبقات پایین جامعه رخ می‌دهد، گفت: رابطه عمیقی بین فقر و سوختگی وجود دارد. به این معنی که بیشتر افرادی که می‌سوزند از طبقات پایین جامعه هستند و با توجه به هزینه‌های زیاد سوختگی این طبقات به لحاظ اقتصادی و اجتماعی سقوط بیشتری می‌کنند. بنابراین باید بیشتر به این حوزه توجه کنیم.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، سوختگی را امری قابل پیشگیری دانست و افزود: دیگر نباید سوختگی را یک اتفاق تلقی کنیم. بلکه باید به این امر به عنوان موضوعی قابل پیشگیری نگاه کنیم؛ بویژه در کودکان زیرا که از ۹۵ درصد سوختگی در کودکان می‌توان جلوگیری کرد.


زالی در مورد عوامل ایجاد سوختگی نیز گفت: دو عاملی که در این زمینه وجود دارد یکی ایجاد فضای ایمن کار است که متاسفانه در کشور نکات ایمنی در هنگام کار رعایت نمی‌شود و به همین دلیل کارگران بسیار آسیب‌پذیرند. دومین عامل وسایل گرمایشی غیراستاندارد است بویژه اینکه افراد بی‌بضاعت از وسایل گرمایشی ارزان قیمت استفاده می‌کنند و این عامل باعث افزایش میزان سوختگی در کشور می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته