دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1399 - 17:25
انویدیا خبر داد؛

تولید مجدد پردازنده گرافیکی GTX 1050 Ti/ دستگاه‌های قدیمی دوباره بکار گرفته می‌شوند

انویدیا تصمیم گرفته است بخشی از موجودی انبارهای خود را به بازار عرضه کرده تا با کمبود پردازنده‌های گرافیکی مقابله کند.
کد خبر : 563599
ان 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، شرکت انویدیا تصمیم دارد با تولید چند مدل قدیمی از پردازنده‌های گرافیکی خود با کمبود این سخت‌افزارهای کاربردی در بازار مقابله کند. اندویدیا قرار است به زودی پردازنده گرافیکی GTX 1050 Ti را دوباره تولید کند و دستگاه‌هایی را که از قدیم در انبارهای این شرکت موجود است در دسترس کاربران قرار دهد.


این واحد پردازنده گرافیکی(GPU) در سال 2016 معرفی شد و در آن زمان توانست توجه‌های زیادی را به سمت خود جلب کند و در دستگاه‌های متعددی از آن استفاده شد. مهندسان این شرکت همچنین تصمیم دارند پردازنده گرافیکی RTX 2060 را نیز بازتولید کنند.



اگرچه برخی از کاربران معتقدند این سخت‌افزارها دیگر منسوخ شده و توانایی هماهنگی با دستگاه‌های کنونی را ندارند ولی انویدیا مدعی است ظرفیت فنی RTX 2060 و GTX 1050 Ti به حدی است که تمامی نیازهای کاربران رایانه را برطرف می‌سازد.


پس از اعلام این تصمیم مدیران انویدیا یکی از نکاتی که مورد توجه کاربران قرار گرفته قیمت محصولات قدیمی این شرکت است. اگر قیمت این دستگاه‌ها ارزان باشد گیمرهای زیادی در سراسر دنیا می‌توانند یکی از بهترین GPUهای شرکت انویدیا را خریداری کنند. تا پیش از تولید مجدد این سخت‌افزارها برخی از فروشندگان دستگاه‌های الکترونیکی پردازنده گرافیکی GTX 1050 Ti به قیمت بیش از 900 دلار به کاربران عرضه می‌فروختند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته