دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی اتحادیه بارفروشان: کاهش تولید پرتقال واقعی است

سخنگوی اتحادیه بارفروشان در واکنش به اظهارنظر وزیر جهادکشاورزی درباره غیرواقعی بودن دلایل افزایش قیمت پرتقال، گفت: سرمازدگی باغ‌های شمال موجب شده میزان ورودی بار پرتقال به میدان مرکزی نسبت به سال گذشته نصف شود و این یک موضوع واقعی است.
کد خبر : 6272

علی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه قیمت فعلی هر کیلو پرتقال در میدان میوه و تره بار 3000 تومان تا 3200 تومان است، گفت: سرمازدگی باغ‌های شمال موجب شد تا قیمت پرتقال امسال به دو برابر سال گذشته در چنین روز‌هایی برسد.


وی افزود: میزان ورودی بار این میوه به میدان مرکزی میوه تره بار تهران به 200 تن در هر روز کاهش یافته، در حالی که این رقم در سال گذشته 400 تن در روز بود.


امامی با تاکید بر اینکه قیمت پرتقال از نرخ‌های فعلی بیشتر نخواهد شد، اظهار کرد: با ذخیره‌سازی های گسترده وزارت جهاد کشاورزی و توزیع آن از بیستم اسفند به بعد، قیمت پرتقال در روزهای پایانی سال افزایش نمی‌یابد.


وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود طرح مساله سرمازدگی باغ‌های شمال دستاویزی برای بالا نگه داشتن قیمت است، کاملا بی‌اساس است و موید این مطلب نیز میزان ورودی بار پرتقال به میدان مرکزی است.


به گزارش آنا، وزیر جهادکشاورزی چند روز پیش با بیان اینکه به اندازه کافی میوه در داخل کشور وجود دارد،گفته بود: سال گذشته برخی با ایجاد جنگ روانی و اعمال فشار بر وزارت جهادکشاورزی به دنبال واردات پرتقال بودند. همچنین در پی بارش برف در بهمن ماه سال گذشته عده‌ای مدعی شدند تمام محصولات پرتقال استان‌های شمالی در اثر سرمازدگی از بین رفته است، در حالی که همان سال بخش عمده‌ای از تولید پرتقال کشور به دلیل نبود خریدار به ضایعات تبدیل شد.


محمود حجتی اضافه کرد: برخی سعی دارند تا همین فضای رسانه‌ای را در بهمن و اسفند ماه نیز ایجاد کنند، ولی ما باید با توجه به تولید بیش از نیاز، به جای واردات دغدغه چگونگی مصرف و صادرات محصولات کشاورزی را داشته باشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته