دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1400 - 09:52

معاون وزیرعلوم و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها با وزیر نفت دیدار کردند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های صنعتی کشور با حضور در محل وزارت نفت، با جواد اوجی، وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 647718
وزارت علوم



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های صنعتی کشور با حضور در محل وزارت نفت، با جواد اوجی، وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این نشست که پیرو منویات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) و درخصوص ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور برگزار شد؛ راهکارهای افزایش حضور دانشگاه‌ها در پروژه‌های مطالعاتی مجموعه وزارت نفت و افزایش تولید و اکتشاف منابع نفتی و گازی، افزایش بهره‌وری در انتقال انرژی، پرهیز از خام‌فروشی منابع و مباحث مختلف مرتبط با صنعت نفت مطرح و تبادل نظر شد.


خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تشریح شرایط جدید مدیریتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رویکرد جدی مدیران این وزارتخانه و رؤسای دانشگاه‌ها برای ارتباط حداکثری با بخش صنعت کشور، آمادگی این وزارتخانه و دانشگاه‌های تابعه را برای حل مشکلات صنعت نفت اعلام کرد.


اوجی، وزیر نفت نیز در این نشست بر ضرورت همکاری بین دانشگاه‌ها با صنعت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و ایجاد شرایط فنی و مهندسی مناسب‌تر برای صنعت نفت تأکید کرد. همچنین به معاونین این وزارتخانه دستور داد همکاری‌های لازم را برای پیشبرد اهداف در حوزه دانشگاه و صنعت نفت معمول دارند.


رؤسای دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، اصفهان و دانشگاه سمنان و ایلام نیز با توجه به اینکه به‌صورت خاص در حوزه صنعت نفت فعالیت دارند به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشگاهی کشور در این جلسه حضور داشتند.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته