دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 11:06
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران:

نیم درصد آسانسورهای شهر تهران استاندارد است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تنها نیم درصد از آسانسورهای استفاده شده در ساختمان‌های شهر تهران استاندارد است، گفت: تهران شهر بی‌دفاع است.
کد خبر : 64964

به گزارش گروه اجتماعی آنا، اقبال شاکری در تذکرات پیش از دستور دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بنده شهر تهران را شهر بی‌دفاع نامگذاری می‌کنم.


وی افزود: براساس اعلام سازمان ملی استاندارد، از 2300 آسانسوری که در بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها و ادارات تهران نصب شده است تنها 11 درصد استاندارد بوده است و این به آن معناست که فقط نیم درصد آسانسورهای شهر تهران استاندارد است.


شاکری با بیان اینکه براساس اعلام سازمان استاندارد، 30 درصد آرد نانوایی‌ها اشتباه توزیع می‌شود، عنوان کرد: به عنوان مثال آرد پخت نان بربری به نانوایی لواشی می‌رود.


وی ادامه داد: معاینه‌فنی مخزن‌های CNG انجام نمی‌شود و خودروهایی که دارای مخازن CNG هستند به عنوان خودروهای انتحاری در شهر می‌چرخند.


شاکری عنوان کرد: ما تنها نیم درصد آمادگی در برابر زلزله داریم، سه هزار اتوبوس فرسوده در شهر تردد می‌کنند، بیش از 10 هزار میلیارد تومان نیز بدهی به مدیریت شهری است که جمع این موارد موجب می‌شود تهران شهر بی‌دفاعی باشد.


رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره استانداردسازی آسانسورهای شهری توضیح داد: سازمان نظام مهندسی باید شرکت‌های بازرسی در دوره بهره‌برداری ساختمان‌ها را فعال کند تا استانداردهای آسانسورهای مصرفی افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته