دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1401 - 16:38

بیانیه جالب توجه منچستریونایتد برای وداع با پوگبا

باشگاه منچستریونایتد با انتشار پیامی جالب از پل پوگبا به خاطر کمک‌هایی که داشت، تشکر کرد.
کد خبر : 662215
پل پوگبا



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد پل پوگبا در پایان ماه ژوئن و پس از پایان قراردادش از این باشگاه جدا خواهد شد. این مرد فرانسوی با یونایتد از ارتباط طولانی مدتی برخوردار بوده و در سن ۱۶ سالگی از لو هاور به آکادمی این باشگاه پیوسته است. پوگبا به سرعت در رده‌ها پیشرفت کرد، ابتدا در تیم زیر ۱۸ سال تحت تأثیر قرار گرفت و سپس به سرعت به سمت ذخیره حرکت کرد.


او ابتدا به عنوان بخشی از تیم جام جوانان که دهمین موفقیت بی سابقه باشگاه را در سال ۲۰۱۱ به دست آورد، توجه گسترده ای را به خود جلب کرد و در هر دو بازی فینال آن سال مقابل شفیلدیونایتد بازی کرد. در فصل بعد، او اولین بازی در تیم اصلی را تحت هدایت سر الکس فرگوسن، در پیروزی ۳ بر ۰ در جام اتحادیه خارج از خانه مقابل لیدز دریافت کرد اما در تابستان ۲۰۱۲، به دلیل رقابت شدید برای حضور در اولدترافورد، پوگبا به غول ایتالیایی یوونتوس پیوست. او به سرعت با بیانکونری به موفقیت دست یافت و به این تیم کمک کرد تا چهار قهرمانی متوالی سری A و چند قهرمانی کوپا ایتالیا را کسب کند.


با این حال، در سال ۲۰۱۶، او تصمیم احساسی گرفت تا به اولدترافورد بازگردد، تا به دوران نوپایی که در یونایتد در آن فصل ۱۲-۲۰۱۱ آغاز کرده بود، ادامه دهد. او بلافاصله در قلب خط هافبک جدید ژوزه مورینیو قرار گرفت و اولین کمپین او در M۱۶ یک موفقیت بزرگ بود. پوگبا پس از اولین بازی عالی مقابل ساوتهمپتون، جایی که او با تسلط همه جانبه خود در میانه میدان، تماشاگران را شگفت زده کرد، دو فینال جام را آغاز کرد که هر دو منجر به بالا بردن جام نقره‌ای توسط قرمزها شد. ابتدا او در فینال جام لیگ ۲۰۱۷ مقابل ساوتهمپتون بازی کرد که به لطف پیروزی دیرهنگام زلاتان ابراهیموویچ با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. سوئدی دو گل زد و مورینیو در تمام وقت، زلاتان و پل را به عنوان بازیکنان برجسته یونایتد معرفی کرد. یونایتد چند ماه بعد به فینال لیگ اروپا در سولنای استکهلم رفت و این پوگبا بود که دروازه آژاکس را باز کرد و درست چند روز پس از بمب‌گذاری غم‌انگیز منچستر آرنا، یک پیروزی تلخ ۲ بر ۰ را آغاز کرد.


فصل بعدی ۱۸-۲۰۱۷ یک پایان امیدوارکننده در رده دوم و احتمالاً تحسین برانگیزترین عملکرد پل با پیراهن قرمز، در دربی پر هرج و مرج و خاطره‌انگیز منچستر در آوریل ۲۰۱۸ بود. رقبای همشهری در حالی که می‌دانستند یک پیروزی قهرمانی را به آنها می‌دهد، وارد مسابقه شدند و یونایتد مجبور شد در کنارش بایستد و جشن‌هایی را که به ناچار دنبال می‌شود تماشا کند. منچستریونایتد در نیمه اول با نتیجه ۲ بر ۰ شکست خورد و آبی‌ها بیداد کردند. نیمه دوم عذاب‌آور به نظر می‌رسید، اما پوگبا دو گل پیاپی به ثمر رساند تا بازی به تساوی برسد و تماشاگران منچسترسیتی ساکت شوند. کریس اسمالینگ یونایتد را جلو انداخت و یکی از قابل توجه‌ترین چرخش‌های تاریخ دربی را تکمیل کرد.


موفقیت در جام جهانی برای فرانسه در آن تابستان دنبال شد، جایی که پوگبا در معیت خروس‌ها به پیروزی ۴ بر ۲ مقابل کرواسی در فینال مسکو و حضور ثابت در سراسر تورنمنت نقش اساسی داشت. فصل بعد ۱۹-۲۰۱۸، با تحریک این اوج حرفه‌ای، پربارترین فصل در دوران حرفه‌ای پوگبا در یونایتد بود و ۱۶ گل در ۴۷ بازی به ثمر رساند. اما تغییرات مدیریتی با جدایی مورینیو و جایگزینی اوله گونار سولسشر منجر به یک دوره بی ثباتی برای تیم شد. مشکلات مصدومیت منجر به تنها ۲۲ بازی در تمامی رقابت‌ها در فصل ۲۰-۲۰۱۹ شد، اگرچه یونایتد با هدایت سولسشر در رده سوم قرار گرفت و سیر صعودی تیم در ۲۱-۲۰۲۰ ادامه یافت، جایی که دو بازب به یاد ماندنی از پوگبا در ژانویه ۲۰۲۱ تیم را به بالای جدول رساند.


پل در اروپا نیز نقش مهمی داشت. او در نیمه دوم بازی دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل آث میلان، یک گل انفرادی عالی در سن سیرو به ثمر رساند. او دوباره در نیمه‌نهایی مقابل رم گلزنی کرد، اما نتوانست مانع از شکست قرمزها در ضربات پنالتی ۱۱ بر ۱۰ مقابل ویارئال در فینال گدانسک شود. آخرین فصل پوگبا در این باشگاه به شکلی بسیار امیدوارکننده آغاز شد، با چهار پاس خیره کننده در شکست روز اول ما مقابل لیدز اما مشکلات مصدومیت بیشتر در نهایت جاه‌طلبی‌های او را از مسیر خارج کرد. این بازیکن فرانسوی تنها ۲۷ بازی زیر نظر سولسشر و جانشین نروژی، رالف رانگنیک، سرمربی موقت انجام داد و آخرین بازی از ۲۳۳ بازی او در یونایتد در شکست در آنفیلد در آوریل ۲۰۲۲ به پایان رسید و پوگبا مجبور به ترک زمین شد.


مصدومیت در بازی با لیدز، پایانی برای دوران حرفه‌ای پوگبا در منچستریونایتد بود که لحظات بسیارخوبی به ارمغان آورد، گل‌های زیبا، پاس گل‌ها و مهارتی عالی نزد اوست. اما برای پسری که در ۱۶ سالگی به آکادمی ملحق شد تا بیش از ۲۰۰ بازی در یونایتد انجام دهد و جام جوانان را بالا ببرد، همراه با دو مهره مهم بدون ذکر فتح جام جهانی در سطح بین‌المللی چیزی است که باید مورد تشویق و تجلیل قرار گیرد. همه در باشگاه مایل هستند به پل به خاطر دوران موفقیت آمیزش تبریک بگویند و از او برای کمک‌هایش به منچستریونایتد تشکر کنند. برای او در گام های بعدی در یک سفر چشمگیر آرزوی بهترین‌ها را داریم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته