دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1401 - 11:26
زندگی فناورانه(۸)/کاشفی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

عدم آشنایی مردم و مسئولان با فرهنگ اکوسیستم استارت‌آپی در شهرستان‌ها/ تأثیرگذاری بالای مربیان کسب‌وکار در مسیر فعالیت استارت‌آپ‌ها

مدیرعامل یک استارت‌آپ تهیه و عرضه قهوه گفت: در بسیاری از شهرستان‌های کشور درک و شناخت درستی از اکوسیستم استارت‌آپی کشور وجود ندارد و همین موضوع فعالیت این کسب و کارها را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر : 669582
استارت آپ

محمد کاشفی مدیر عامل یک استارت‌آپ فعال در زمینه عرضه و تهیه انواع قهوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری آنا اظهار کرد: استارت‌آپ توک یک پلتفرم فعال در حوزه قهوه است. فعالیت این استارت‌آپ در کرمانشاه با اپلیکیشن توک کافی و با چند کافه همکار در سطح شهر آغاز شد. که خوشبختانه مورد استقبال قشر جوان و علاقه‌مند به فناوری قرار گرفت‌ و منجر به افتتاح شعبه حضوری و ادامه فعالیت سرویس دلیوری قهوه و برشته‌کاری قهوه در این شهر شد.


وی افزود: فعالیت این استارت‌آپ در تهران، در زمینه قهوه و نوشیدنی‌های سرد است و در این زمینه در حال تولید، تحقیق و توسعه هستیم.


خروج از پارک علم و فناوری به دلیل عدم وجود امکانات لازم


مدیر عامل این استارت‌آپ با اشاره به اینکه فعالیت خود را در پارک علم و فناوری کرمانشاه آغاز کردند و پس یکسال به دلیل ناکارآمدی ایرادهای‌ فیزیکی، ساختاری مجموعه و عدم همکاری ‌مدیران پارک با گروه‌ها گفت: عملاً در کرمانشاه استارت‌آپ‌ فعالی نمی‌بینم و بر خلاف آنچه که از پارک انتظار می‌رود همکاری و حمایت قابل توجه و صحیح از طرف پارک صورت نمی‌گیرد.


وی دلیل دیگر عدم پیشرفت استارت‌آپ‌ها را در شهرستان‌ها و به خصوص کرمانشاه را مسائل فرهنگی دانست و بیان کرد: با توجه فضایی فرهنگی،سنتی و سهولت رفت‌وآمد در شهرهای کوچک و همچنین با توجه به جمعیت و میزان استفاده پایین مردم از تاکسی‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های سفارش غذا به این نتیجه رسید که به طور کلی فرهنگ استفاده از خدمات آنلاین در تعداد زیادی از شهرستان‌ها جا نیوفتاده است و اکثر مردم امور روزانه و کارهایشان رو شخصاً انجام می‌دهند.


مربیان کسب‌وکار نقش مهمی در موفقیت استارت‌آپ‌ها دارند


وی ادامه داد: جای خالی مشاوران و مربیان کسب و کار خوب در کرمانشاه احساس می‌شود در واقع یکی از دلیل مهم عدم موفقیت استارت‌آپ‌ها در کرمانشاه این است که افراد محدودی دانش و آگاهی لازم در مورد شیوه فعالیت در اکوسیستم استارت‌آپی دارند. بعضی از افرادی که در موقعیت کاری با استارت‌آپ‌ها مواجه می‌شوند دانش و اطلاعاتی از این موضوع ندارند.


کاشفی ادامه داد: با نظر گرفتن تمامی موارد خوشبختانه توک در کرمانشاه با استقبال مردم مواجه شد و بازاریابی مورد نظر ما اتفاق افتاد.


وی افزود: همانطور که در مسیر استارت‌آپ‌ها تغییر مسیر یک امر طبیعی است توک در تهران با راه‌اندازی چند شعبه حضوری و آنلاین در نمایشگاه و رویدادها به فعالیت خود را ادامه می‌دهد.


رفع مشکل اشتغال جمعیت جوان کشور با حمایت از اکوسیستم استارت‌آپی


مدیرعامل این استارت‌آپ با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه همیشگی قشر جوان کشور است عنوان کرد: استارت‌آپ‌ها گزینه مناسبی برای شروع یک کسب و کار هستند و اگر یک گروه استارت‌آپی با استفاده از راهنمایی مربی و حمایت‌های درست و به موقع فعالیت خود را آغاز کنند در بلند مدت می‌توانند سهم قابل توجه‌ای از اشتغال و اقتصاد کشور را بر عهده گیرند.


وی همچنین ادامه داد: توک به‌زودی به عنوان یک محصول فروشگاهی با سیب سلامت عرضه می‌شود و همچنین دو کافه حضوری با فضای فناورانه‌ برای علاقه‌مندان در تهران افتتاح می‌کنیم.


کاشفی بیان کرد: این استارت‌آپ در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در تمام مدت فعالیت با توجه به اینکه قهوه یک کالای جهانی است و افزایش قیمت در تمام جوامع اتفاق می‌افتد، سعی کرد قیمت محصولات افزایش زیادی نداشته باشند و همچنین در تلاشیم با افتتاح شعب حضوری یک تعریف تازه و واقعی از هم‌نوشی نوآورانه را در اختیار مخاطبان و همراهان خود قرار داد و همچنین به مرور اپلیکیشن سفارش دلیوری قهوه در تهران نیز راه‌اندازی می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۴۴

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته