دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1401 - 18:54

قیمت آجر نما و انواع آن در سال ۱۴۰۱

برای انتخاب بهترین آجر نما در نمای ساختمان، بهتر است در ابتدا بدانیم برترین‌ها کدام هستند و در کنارش از قیمت آجر نما و آجر نسوز به همراه آجر قزاقی نیز در جریان باشیم.
کد خبر : 805751

قیمت آجر نما و انواع آن در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری آنا؛ به نقل از خبرگزاری برنا  در دنیای مدرن امروزی، داشتن اطلاعات همچون قیمت آجر نما، آجر نسوز و آجر قزاقی در صنعت ساختمان سازی و نمای ساختمان بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ امروزه که اکثر طراحان به طراحی نمای ساختمان با استفاده از انواع آجر پرداخته‌اند، بهتر است با برخی از آجرها از لحاظ کیفیت، قیمت و بهترین بودنشان آشنا شویم تا در مراحل طراحی نما با آجر نما ساختمان بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین آجرنما برای طراحی نمای ساختمان آشنا کنیم و از طرفی تفاوت آجر نسوز و آجر قزاقی را با شما در میان بگذاریم؛ در آخر نیز به عوامل موثر بر قیمت آجر نما در تهران می‌پردازیم که توسط کارخانه تولید می‌شوند.

بهترین آجر نما برای نمای ساختمان چیست؟

انواع متفاوتی از آجر نما توسط شرکت‌های مختلفی در کشور ما تولید می‌شوند. اما آیا همه آن‌ها کیفیت یکسانی دارند و برای استفاده در ساختمان‌های مختلف مناسب هستند؟ مسلما خیر.

قیمت آجر نما و انواع آن در سال ۱۴۰۱

تگ alt : آجر انگلیسی رندوم یکی از بهترین آجر نما ها برای طراحی نمای خارجی ساختمان است که ویژگی‌های فنی و ظاهری مناسبی دارد.

 

برای انتخاب یک آجر نمای خوب باید به شاخص‌های زیر توجه داشته باشید:

  • مقاومت بالا در برابر حریق و سرما و یخبندان
  • مقاومت بالا در برابر فشار به‌ویژه فشارهای ناشی از فرونشست ساختمان
  • مقاومت بالا در برابر ضربه با توجه به اینکه نمای ساختمان می‌تواند مورد ضربات مختلف کوچک قرار بگیرد
  • مقاومت در برابر تغییر رنگ در برابر نور خورشید
  • مقاومت سایشی بالا در برابر عوامل جوی مانند باد، باران و آلودگی هوا
  • جذب آب بسیار اندک
  • قابلیت ضد شوره
  • عدم استفاده از نمک و مواد شیمایی مضر در تولید

همچنین یکی از مواردی که جزو شاخص‌های یک آجر نما با کیفیت و برتر است، قیمت آجر نما است که قیمت محصول، بر کیفیت و میزان استحکام آن نیز تاثیر گذار است و می‌توانید توسط این شاخصه و سایر شاخصه‌های نام برده در این قسمت، بهترین آجر نما را برای نمای ساختمان خود انتخاب نمایید.

نحوه بررسی و تشخیص کیفیت آجر

تشخیص اینکه یک آجر نما کیفیت مطلوبی دارد برای افراد ناآشنا با این صنعت، دشوار است. بااین‌حال، برخی تکنیک‌های زیر می‌توانند مفید باشند:

  • دو آجر را برهم بزنید. باید صدایی زنگ‌دار از این برخورد حاصل شود که نشان‌دهنده پخت مناسب آجر است.
  • به‌طورکلی آجرهای خاک‌سنگ از خاک رس، مقاومت بهتری در برابر فشار، ضربه و سایش دارند.
  • آجر نمای خاک‌سنگ را خیس کرده و سپس روی آن یک بار با سنباده نرم بکشید. آجرهای مرغوب تنها یک لایه نازک از خود را از دست داده و دانه‌های خاک‌سنگ از آن‌ها بیرون می‌آیند.
  • ظاهر آجرها را بررسی کنید. همه آن‌ها باید ازنظر حجم، اندازه، شدت رنگ و زوایا یکسان باشند. آن‌ها همچنین نباید شکستگی، سوراخ، تاب یا ترک داشته باشند.
  • برای تست جذب آب آجر ابتدا آن را وزن کرده و سپس ۲۴ ساعت در آب بگذارید. وزن اضافه‌شده نباید از ۱۰ درصد وزن آجر بیشتر باشد.

برند آجر نما

با وجود همه شاخص‌ها و تکنیک‌های کیفیت‌سنجی گفته‌شده، مطمئن‌ترین راه‌کار برای خرید آجرنمای مرغوب خرید از برندهای شناخته‌شده در این زمینه است.

"گروه صنعتی آجر گستر امیران با نماد تجاری امیران نما از سال 1388 اقدام به گسترش فعالیت خود نموده است و در ادامه، سایت امیران نما را در راستای شفاف‌سازی قیمت آجر نما تاسیس کرد. هدف شرکت آجر گستر امیران تامین گسترده و سریع محصولاتی همچون آجر نسوز، آجر قزاقی، دکوراتیو، رسی، چرم، طرح چوب، رستیک، کف و آجر لفتون و کوره است؛ که در انواع آجرهای نما و صنعتی تولید و عرضه می‌گردد."

انواع آجر نسوز نما کدام است؟

با در نظر گرفتن شاخص‌های کیفی مطرح‌شده در بخش قبلی و در نظر گرفتن برندهای شناخته‌شده می‌توانید از میان محصولات متنوع، آجر مناسب برای نمای خارجی یا داخلی ساختمان خود را انتخاب کنید.

قیمت آجر نما و انواع آن در سال ۱۴۰۱

تگ alt : یکی انواع آجر نما ها برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان عبارت است از آجر رستیک که جزو زیباترین آجر نما نیز می‌باشد.

 

 انواع آجرنما عبارت‌اند از:

  • آجر نمای نسوز: از خاک چینی (رنگ قهوه‌ای) یا کائولن (رنگ سفید) تهیه می‌شود. خاک چینی حاوی مقادیری سیلیس و آلومینیوم است که سبب تغییر رنگ آجر نسوز از سفید به طیف رنگی قرمز، قهوه‌ای و غیره می‌شود. آجر نسوز قهوه‌ای با مقاومت حرارتی بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نما محسوب می‌شود. انواع دیگر این آجر، شامل آنتیک یا دکوراتیو، پلاک، صخره‌ای با ظاهرهای متفاوت است.
  • آجر رستیک: در طرح و رنگ طبیعی چوب یا سنگ تولید شده و یکی از زیباترین انواع آجر نما برای نمای داخلی ساختمان است. ظاهر این آجر با استفاده از تکنیک سندبلاست، دانه‌دانه و زبر است.
  • آجر رسی: از خاک رس تهیه شده و عمدتا در طیف رنگی این ماده است. هرچه حرارت پخت بیشتر باشد، استحکام این آجر نیز بیشتر می‌شود.
  • آجر طرح چرم: با درصد جذب آب کمتر از پنج درصد، مقاومت حرارتی بالا و زیبایی ظاهری مناسب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نما محسوب می‌شود.
  • آجر کف: از مقاوم‌ترین انواع آجر در برابر فشار و ضربه است و بهترین گزینه برای کف ساختمان محسوب می‌شود.
  • آجر نما چوب: در طرح و رنگ چوب تولید می‌شود و برای بیرون و داخل ساختمان مناسب است.
  • آجر لفتون: در طیف رنگی قهوه‌ای و قرمز تولید می‌شود و با جذب آب بسیار پایین و وزن سبک، یک گزینه عالی برای تیغه‌ها و ستون‌های ساختمان است.
  • آجر قزاقی: از با کیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین آجرها در برابر تغییرات دمایی و شوره، آجر قزاقی است و تنوع رنگی بالایی دارد.
  • آجر نما شیل: از خاک آسیاب‌شده سنگ شیل تولید شده و نسبت به آجرهای رسی، جذب آب بسیار کمتر و مقاومت بیشتری در برابر فشار و ضربه دارد.

تفاوت آجر نسوز با آجر قزاقی در چیست؟

از میان آجرهای گفته‌شده، دو آجر قزاقی و آجر نسوز، شباهت‌های بسیاری به هم دارند که سبب می‌شود بسیاری از افراد در تشخیص آن‌ها دچار مشکل شوند. در این بخش، موارد تفاوت آجر نسوز با قزاقی را بررسی می‌کنیم.

اول از همه اینکه آجر قزاقی از خاک رس معمول ساخته می‌شود؛ اما ماده اصلی آجر نسوز، خاک نسوز است. همین امر، سبب افزایش مقاومت آجر نسوز در برابر حرارت و فشار، نسبت به آجر قزاقی می‌شود. استفاده از مصالح متفاوت، سبب اختلاف ظاهری دو آجر نیز شده است. به‌طوری‌که آجرهای قزاقی، بیشتر ظاهری سنتی دارند؛ اما آجرهای نسوز، بیشتر مدرن و امروزی هستند.

نکته مهم دیگر این است که آجر قزاقی، تنوع رنگی کمی دارد که به چهار رنگ ابلق، زرد قرمز و گلبهی محدود می‌شود؛ اما آجر نسوز در رنگ‌های متنوعی مانند پرتقالی، زرشکی، مشکی و قهوه‌ای نیز تولید می‌شود. این موارد اختلاف، سبب تفاوت در کاربردهای آجر نسوز و آجر قزاقی نیز شده است.

همچنین می‌توانید جهت مشاهده انواع آن و دریافت آخرین لیست قیمت آجر نسوز که توسط کارخانه امیران به عنوان برترین تولید کننده آجر نسوز با بهترین قیمت و کیفیت در ایران، روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://amirannama.com/product-category/firebrick/

 

قیمت آجر نما در سال ۱۴۰۱

عوامل متعددی بر قیمت آجر نما اثرگذار هستند. مهم‌ترین این عوامل، مسلما مواد اولیه و در درجه بعدی، فرايند تولید به شمار می‌روند. مواد اولیه در تولید آجر نسوز، خاک رس، انواع فلزات و خاک‌سنگ هستند. قیمت مواد تشکیل دهنده آجر جهت طراحی نما ساختمان به عوامل متعددی مانند وضعیت استخراج از معادن و قیمت‌های جهانی دارد. همچنین ازآنجاکه برخی از این مواد وارداتی هستند، وضعیت قیمت ارز و حتی روابط کشورها نیز بر آن‌ها اثرگذار است.

همچنین، هرچه فرآیند تولید دشوارتر باشد یا به ماشین‌آلات و نیروی انسانی بیشتری نیاز داشته باشد، قیمت آجر بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که قیمت آجرهای قزاقی که به‌صورت دستی و سنتی تولید می‌شوند، نسبت به آجرهایی که به روش صنعتی تولید می‌شوند، می‌تواند تا سه برابر نیز افزایش یابد.

جمع بندی

صنعت ساختمان سازی در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است، یکی از این تغییرات استفاده از آجر در نمای ساختمان است؛ آجر نما ظاهری شکیل، زیبا و جذاب به نمای ساختمان می‌دهد که نتنها برای مهندسان بلکه برای عموم مردم نیز جذاب است، همچنین مهم‌تری فاکتورهایی که باید در هنگام خرید آجر نما رعایت کنید نیز مقاوت فشاریو حرارتی بالا و جذب آب اندک است، البته لازم به ذکر است که محصولات آجر نما در رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند تا بتوانید نسبت به طراحی ساختمان خود از بهترین رنگ آجر نما استفاده نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، آجرنما انواع متنوعی همانند آجر نسوز، طرح چرم، آجر لفتون، کف و شیل را شامل می‌شود که برای نمای خارجی و بیرونی ساختمان جزو بهترین گزینه‌ها تلقی می‌شوند. برای نمای داخلی ساختمان نیز آجرهایی همچون رستیک، آجر طرح چوب، آجر قزقی و رسی جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. امیران نما، به عنوان برترین تولید کننده آجر نما نسوز در ایران، آماده خدمت رسانی، فروش این محصولات و مشاوره جهت انتخاب بهتر آجر برای نمای ساختمان شما است.

تلفن تماس: 49015-021

آدرس وب سایت امیران نما: https://amirannama.com/

آدرس دفتر مرکزی فروش: تهران، انتهای اشرفی اصفهانی, بلوار سیمون بولیوار، خیابان فکوری، پلاک 40، طبقه دوم

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته