دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1401 - 11:24

قهوه گانودرما در منوی کافه های چینی، آیا تو کافه های ایرانی هم پیدا می شه؟

قهوه گانودرما که از قارچ گانودرما تهیه شده بود رو به همراه عسل و یک کیک آوردن و منم خوردم مزه به شدت تلخی داشت که ترکیبش با عسل فوق‌العاده اش کرد و باعث شد که از این قهوه خیلی خوشم بیاد و در مورد قارچ گانودرما کمی مطالعه بکنم.
کد خبر : 806683
به گزارش خبرگزاری آنا؛ سلام من رسول صفایی هستم و می خوام راجب تجربیاتم و کافه گردی هام براتون بگم. همچنین قصد دارم چند تا از کافه های خوب تهران و چین و چندتا جای با صفای دیگه رو بهتون معرفی کنم.

چرا کافه گردی؟

راستش من به شدت به قهوه خوردن علاقه دارم و تمامی قهوه های معروف و غیر معروف رو امتحان کردم حتی یک سفر به قاره آفریقا داشتم و در اونجا یک مدل قهوه ای که از مدفوع فیل بدست می‌اومد و خاصیت بالایی داشتو امتحان کردم البته امیدوارم حالتون بهم نخوره، چون خیلی خوشمزه بود.

راستش سال 1397 بود که من اولین بار پاهام به کافه باز شد، مشغول پایان‌نامه ارشدم بودم که بخاطرش باید با خیلی ها صحبت می کردم چون رشته ام جامعه شناسی بود سعی می کردم قرار هامو در یک کافه شیک و کلاسیک که قهوه های خوبی درست می کرد بگذارم. درست اینجا نقطه شروع کافه گردی من برای اتمام پایان‌نامه ام بود.

سعی هم می کردم داخل کافه‌ای قرارهامو تنظیم کنم که قهوه های خوبی درست کنه چون حسابی قهوه خور بودم و راحت توی کافه می تونستم نت برداری کنم و تازه دستشویی هم داشت.

قهوه های مورد علاقه ام

راستش از هر کسی می پرسی قهوه  مورد علاقه ات چیه معمولا تعداد کمی هستن که تفاوت قهوه ها رو میدونن و یک راست می گن قهوه ترک یا شایدم تهش بگن فرانسه!

تو این بخش می خوام انواع قهوه رو بهتون بگم و به تفاوت هاش هم اشاره میکنم.

  • قهوه ترک

قهوه ترک تخصصا در کشور ترکیه و همچنین کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی تهیه و استفاده میشه. در واقع قهوه ترک روشی برای آماده کردن قهوه از دانه های آسیاب شده است. تفاوت مهمی که قهوه ترک با سایر قهوه ها داره اینه که پودر قهوه از هیچ فیلتری عبور نمیکنه و به همان صورت داخل فنجان ریخته میشه.

  • قهوه فرانسه

قهوه فرانسه همون قهوه ساده است که کاملاً سائیده شده و سپس روی اون آب جوش می ریزند و صبر می کنن تا دم بکشه، خوردن قهوه فرانسه به هر دو روش همراه شیر یا بدون شیر معمول هست. دانه های قهوه فرانسه خشک به درشتی شکر هستن و رنگ اونها قهوه ای تیره است

  • قهوه بر پایه اسپرسو

بسیاری از انواع قهوه که در کافه ها سرو می شن بر پایه قهوه اسپرسو هستن. اسپرسو با دستگاه های مخصوصی تهیه می شه و با افزودن شیر بخار داده شده، کف شیر و شکلات انواع مختلفی از قهوه درست میشه.

خب فکر کنم تا اینجا منتظر این هستید که بدونید قهوه مورد علاقه ام چیه؟ راستش قهوه مورد علاقه من جزء هیچ کدوم از این سه دسته نیست و من اولین بار قهوه مورد علاقه مو توی چین خوردم.

کافه های چینی

سال 1400 بود که برای یک سفر کاری به چین سفر کردم و نمی دونم تا به حال به چین سفر کردید یا نه اما اگر سفر نکردید بهتون اطلاع بدم که توی چین همه ی غذاها و خوراکی ها بصورت تازه سرو میشه منم که عشق کافه و غذا رفتم به یک کافه سنتی در چین.

منوی کافه چینی رو دیدم و یک قهوه اسپرسو سفارش دادم اما راهنمای سفر که فارسی بلد بود یک قهوه بهم پیشنهاد داد و گفت که حتما یکبار امتحان کنم و اسم قهوه هم به نام نوعی قارچ بود که اسمش گانودرما بود و روی تنه درخت رشد می کرد.

قهوه گانودرما که از قارچ گانودرما تهیه شده بود رو به همراه عسل و یک کیک آوردن و منم خوردم مزه به شدت تلخی داشت که ترکیبش با عسل فوق‌العاده اش کرد و باعث شد که از این قهوه خیلی خوشم بیاد و در مورد قارچ گانودرما کمی مطالعه بکنم.

شاید باورتون نشه نزدیک به هزار ساله که این قهوه در چین و ژاپن بخاطر خواص فوق‌العاده اش سرو می شه و اگر براتون جالبه بدونید خواصش چی هست الان به گوشه از این خواص اشاره می کنم:

  1. کمک به درمان بیماری های خودایمنی

  2. افزایش ایمنی و سطح دفاعی بدن

  3. ضد فشار خون

  4. افزایش انرژی بدن

  5. کمک به درمان سندروم خستگی مزمن

  6. کنترل بی خوابی و بهبود کیفی خواب

  7. بهبود و تقویت سلامت قلب و عروق

  8. بهبود عملکرد ریه و دستگاه تنفسی

  9. کمک به بهبود و سلامتی کبد

  10. کاهش قند خون

و کلی خواص دیگه که نگو و نپرس ... خلاصه که من تو سفرم به چین فهمیدم قارچ گانودرما معجزه است و قهوه اش گوشه ای از این معجزه رو به نمایش می ذاره. اون سال من کلی قهوه با خودم به تهران آوردم که تا چندین ماه ازش استفاده می کردم تا اینکه قهوه هام تموم شد و رفتم تا دوباره قهوه گانودرما و کمی هم قارچ تهیه کنم.

از هر جایی نباید قارچ گانودرما خرید

نزدیک خونه یه فروشگاه مجهز هست که همه چیز داره. یک روز که رفته بودم خرید مقداری قارچ گانودرما تهیه کردم ولی موفق به خرید قهوه گانودرما نشدم. یکم تو کافه های تهران که می شناختم پرس و جو کردم اما انگار که اصلا اسمش هم نشنیده بودن.

بالاخره یک شرکت پیدا کردم تو اینترنت که مدعی بود از خود چین قهوه گانودرما میاره! فورا زنگ زدم و چند بسته سفارش دادم اما چشمتون روز بد نبینه که دیدم مزه قهوه اسپرسو می داد اما مزه قهوه گانودرما نه! خلاصه زنگ زدم به شرکتش و کلی باهاشون دعوا کردم و اون هام زیر بار نمی رفتن.

خلاصه تا چند روزی قارچ ها رو با دستور پختی که توی اینترنت خوندم مصرف کردم ولی هیچی جای قهوه گانودرما رو نمی گرفت تا اینکه یه شب خاله ام که از مشهد اومده بود برای دکتر، دیدم که داره قهوه گانودرما درست می کنه اصلا متعجب بودم دقیقا همون مزه قهوه گانودرما چینی رو می داد سریع ازش خواستم که آدرس جایی که قهوه ازش تهیه کرده رو بده. خاله ام هم آدرس سایت گانودرما مارکت ganoderma-market.com بهم داد.

صبحش زنگ زدم به شرکت گانودرما مارکت و چند بسته قارچ و قهوه گانودرما دکتر بیز سفارش دادم وقتی قهوه گانودرما به دستم رسید دم کردم. دقیقا همون مزه رو می داد و تا الان هم دارم از این قهوه لذت می برم به نظرم لازمه که کافه های تهران هم از این قهوه استفاده کنن و منوی قدیمی خودشونو تغییراتی بدن.

 

انتهای رپرتاژ خبری /

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته